برکناری شهردار گلبهارِ خراسان رضوی

فرماندار گلبهار گفت: مصوبه شورای شهر گلبهار مبنی بر خاتمه کار "سید ابوالفضل فاضلی" شهردار این شهر به تایید کمیته انطباق فرمانداری این شهرستان رسیده و اجرا شده است.
تصویر برکناری شهردار گلبهارِ خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون از خراسان رضوی، محسن دونده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: شورای شهر براساس قانون اختیاراتی دارد و می‌تواند در خصوص انتصاب یا عزل شهردار تصمیم گیری کند.

وی اضافه کرد: مصوبه ارسال شده شورای شهر به فرمانداری گلبهار، سه امضای موافق داشت و یکی از دلایل برکناری شهردار، عدم سکونت وی در گلبهار و مسائل این چنینی عنوان شده بود.

فرماندار گلبهار گفت: از اختیارات شورای شهر بررسی مواردی از جمله سکونت شهردار در شهر است و اعضا تحقیقاتی را انجام داده و به جمع بندی رسیده بودند و بر همین اساس مصوبه ای را مبنی بر خاتمه کار شهردار فعلی با اکثریت امضاهای موافق به فرمانداری انتقال دادند.

دونده افزود: این مصوبه حدود چهار یا پنج ماه است که بررسی های مختلفی روی آن انجام گرفته است و در نهایت به تایید کمیته انطباق مصوبات شورای اسلامی شهر گلبهار در فرمانداری این شهرستان رسید و خاتمه کار شهردار اعلام شد.

وی ادامه داد: فرمانداریها وظیفه دارند مصوبات شوراهای شهرها را به لحاظ شکلی و از لحاظ انطباق آنها با سایر قوانین بررسی کنند و جزئیات دلایل برکناری شهردار باید از سوی شورای شهر پیگیری شود.

شهر جدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفری ساخته شده و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر است با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد در امتداد جاده مشهد - چناران واقع است و سال گذشته به شهرستان تبدیل شد.

منبع: ایرنا

282637