زنجان در هفته جاری چگونه گذشت:

گذری بر مطبوعات و رسانه های خبری

رسانه‌ها و مطبوعات زنجان موضوعات متعددی را در هفته جاری در سرخط اخبار و صفحات نخست خود منتشرکردند که در این میان می‌توان تعرفه‌های بالای دندانپزشکی و رکود در بازار مسکن استان را نام برد.

تصویر گذری بر مطبوعات و رسانه های خبری

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، روزنامه صدای زنجان در گفت و گویی با رییس دانشکده دندانپزشکی به وضعیت تعرفه های داندانپزشکی پرداخت و از قول وی نوشت: در این شرایط تعرفه‌های دندانپزشکی هم به شدت افزایش یافته ضمن اینکه در این زمینه با توجه به مواد و متریال‌هایی که استفاده می‌شود، چاره‌ای دیگر هم وجود ندارد، طبیعتا تعرفه‌های موجود نیز افزایش می‌یابد و این تعرفه‌ها نسبت به در آمد مردم بالا است.

دکتر شیخی گفته است تنها راهکاری که می‌توان در این زمینه برای حمایت از مردم پیش‌بینی کرد؛ بیمه است.

وی اظهار داشته ۲ کلینیک خیریه‌ای که در سطح شهر وجود دارد و یا دانشکده دندانپزشکی که تعرفه‌های پایینی دارد، جوابگوی این همه مراجعات نیست.

پایگاه خبری موج رسا از قول رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان نوشت: در حال حاضر بازار مسکن در این استان کاملا در رکود است.

ابوالفضل طاهری افزود: اگر جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی گرفته نشود احتمال افزایش قیمت مسکن هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه تا به امروز افزایش قیمت مصالح ساختمانی بر قیمت مسکن تاثیری نداشته است، تصریح کرد: معاملات مسکن در سطح استان زنجان بسیار ضعیف شده است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک زنجان عنوان کرد: در ابتدای سال گذشته قیمت مسکن در استان زنجان روند صعودی داشت که افزایش ساخت و سازها به ویژه طرح ملی مسکن جلوی سیر صعودی مسکن را گرفت.

وی گفت: تنها چیزی که جلوی افزایش قیمت مسکن را می‌تواند بگیرد افزایش ساخت و سازها است چرا که باید میزان ساخت و سازها بالاتر از میزان تقاضا باشد.

طاهری یادآور شد: اگر جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی گرفته نشود قطعا باعث کاهش ساخت و سازها خواهد شد و این موضوع می‌تواند عاملی برای افزایش دوباره قیمت مسکن باشد.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای اینکه قیمت مسکن ثابت بماند باید جلوی افزایش قیمت مصالح ساختمانی در استان زنجان گرفته شود همچنین با کنترل قیمت مصالح ساختمانی جلوی ورود دوباره دلالان به این حوزه گرفته می‌شود.

روزنامه مردم نو از کاهش ۴۴ درصدی میزان بارندگی ها در استان نسبت به سال گذشته خبر داد.

مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب استان زنجان با بیان اینکه سال کم‌آبی پیش رو داریم، گفت: میزان بارندگی‌ها در استان زنجان نسبت‌به بلندمدت نیز ۲۸ درصد کاهش داشته‌است و با لحاظ شرایط کلی و وضعیت بارندگی‌ها در استان، امسال تابستان سختی خواهیم داشت.

وی افزود: سال آبی کنونی علی‌رغم پیش‌بینی بارش‌های نرمال، هم در فصل پاییز و هم در زمستان میزان بارش‌ها کم و پوشش برفی استان در حد صفر بود.

مدیرعامل شرکت آب ‌و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: با توجه به شرایط موجود پیش‌بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های تأمین و آبرسانی در شهرهای استان انجام شده و تنها درخصوص آبرسانی در برخی روستاهای استان نگرانی داریم.

منبع: ایرنا

282613