رئیس بهزیستی ابهر خبر داد:

توانمندی زنان سرپرست خانوار از آسیب های اجتماعی می کاهد

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر از کاهش آسیب های اجتماعی درپی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار خبر داد.

تصویر توانمندی زنان سرپرست خانوار از آسیب های اجتماعی می کاهد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، علی لطیفی صبح امروز (۲۶ فروردین‌ماه) در حاشیه مراسم برداشت بیدمشک توسط گروه همیار تحت پوشش بهزیستی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه هر ساله با آغاز فصل بهار، زمان برداشت محصول بیدمشک در فروردین‌ماه فرا می‌رسد، اظهار کرد: باغ بیدمشک متعلق به زنان سرپرست خانوار بهزیستی شهرستان ابهر است که در سال ۱۳۹۰ زمین مربوطه خریداری و نهال‌ها کاشته شد.

وی اضافه کرد: این باغ به مساحت ۴۰۰۰ مترمربع در منطقه بنارود واقع شده که به ‌عنوان یکی از طرح‌های مهم و موفقی است که توسط هفت زن سرپرست خانوار اداره شده و از محصولات آن عرق بیدمشک تهیه می‌شود.

این‌ مسئول با اشاره به اینکه این طرح در راستای توانمندسازی و تامین بخشی از هزینه‌های زندگی زنان سرپرست خانوار راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: این گروه علاوه بر باغ بیدمشک دارای باغ انگور وکارگاه نقل‌پزی هم است.

لطیفی عنوان کرد: در شهرستان ابهر ۲۹۸ زن سرپرست خانوار و مستمری‌بگیر تحت پوشش بهزیستی هستند و ۸۰ نفر پشت نوبت دریافت مستمری از خدمات بهزیستی بهره‌مند شده و در سال گذشته نیز ۳۶ نفر از این افراد بازتوان شده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر، به حمایت‌های بهزیستی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: پرداخت حق بیمه اجتماعی زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایر، پرداخت ودیعه مسکن، کمک‌هزینه شهریه دانشگاه این زنان یا فرزندان‌شان، تسهیلات معافیت سربازی برای یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار که فاقد همسر هستند، از دیگر برنامه‌های حمایتی است.

منبع: ایسنا

282592

مطالب مرتبط