رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان:

محدودیت تردد خودرویی زیر ذره بین پلیس راهور است

رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان زنجان رصد دقیق و حساس محدودیت های تردد خودرویی توسط پلیس راهور در این استان خبر داد و گفت: وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی، حساسیت این موضوع را افزایش داده است.

تصویر محدودیت تردد خودرویی زیر ذره بین پلیس راهور است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ محمدحسن خلجی، افزود: رانندگان زنجان به موضوع محدودیت های تردد خودرویی توجه جدی داشته و آن را مراعات می‌ کنند و در این میان فقط تعداد قلیلی این امر را رعایت نمی کنند که این دسته از رانندگان نیز از چشم تیزبین پلیس راهور دور نمانده و اعمال قانون می شوند.

وی با تاکید بر اینکه به خاطر وضعیت کرونایی حاکم، پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان تمام توان خود را صرف اجرای محدودیت های کرونایی کرده است به وقوع تصادفات رانندگی در سطح این استان اشاره کرد و اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک مرد عابر در حین عبور از عرض خیابان در محدوده ورودی شهر آرای زنجان بر اثر برخورد خودروی سواری جان باخته است.

خلجی ادامه داد: متاسفانه این عابر پیاده پس از پیاده شدن از سرویس، قصد عبور از عرض خیابان را داشت که در این حین یک دستگاه خودروی سواری که چسبیده به یک دستگاه وانت نیسان در حرکت بود به یکباره سبقت گرفته و به شدت با این عابر برخورد کرده و موجب جان باختن وی شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار پزشکی قانونی طی ۱۱ ماهه پارسال ۲۹ نفر بر اثر وقوع تصادفات شهری در سطح این استان قربانی شدند، یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال ۹۸ به تعداد ۳۴ نفر بود.

وی با بیان اینکه در ۱۲ ماه سال ۹۸ تعداد فوتی های ناشی از تصادفات درون شهری این استان ۳۵ نفر بود، افزود: میزان تصادفات منجر به فوت سال ۹۹ این استان در مقایسه با سال ۹۸ حدود ۱۱ درصد کاهش نشان می دهد که اگر عابران و رانندگان کمی بیشتر دقت کنند با کاهش بیشتری مواجه خواهیم شد.

منبع: ایرنا

282517