مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان:

جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای استان مرکزی ۴۴ درصد کاهش یافت

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: جابه جایی مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای این استان پارسال نسبت به سال قبل از آن ۴۴ درصد کاهش یافت.

تصویر جابه‌جایی مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای استان مرکزی ۴۴ درصد کاهش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک،علی زندی فر روز پنجشنبه افزود: یک میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۴۸ مسافر سال گذشته توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان مرکزی از مبدا این استان به سایر نقاط کشور جابه جا شدند که تعداد این مسافران نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن روند کاهشی داشته است.

وی ادامه داد: ۴۳۰ هزار و ۷۷۳ مسافر از مجموع این افراد درون استان مرکزی و ۷۲۵ هزار و ۸۷۵ مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان به خارج از استان جابه جا شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: تعداد مسافران دورن استان ۳۸ درصد و برون استانی سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قل از آن ۵۰ درصد کاهش یافته‌ است.

زندی فر افزود: شیوع ویروس کرونا در این استان و سطح کشور و استفاده مردم از وسایل شخصی از جمله عوامل کاهش جابه جایی مسافر توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان بوده‌ است.

وی خاطرنشان کرد: این مسافران با ۱۳۷ هزار و ۷۱۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان مرکزی به نقاط مختلف کشور جابه جا شدند که تعداد این سفرها سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۷ درصد کاهش یافته‌ است.

وی ادامه داد: ۶۰ هزار و ۷۹۲ سفر از مجموع این سفرها توسط تاکسی انجام شدکه تعداد این سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۷ درصد کاهش داشته‌ است.

۶ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود ۴۹۰ هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.

282505