رییس دانشگاه علوم پزشکی استان:

افزایش چشمگیر جان باختگان کرونا در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در خصوص تعداد بستری‌های سندرم حاد تنفسی در استان گفت: تا تاریخ ۲۴ فروردین تعداد یک هزار و ۱۶۲ بیمار سندرم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۰۱ بیمار با تشخیص قطعی کرونا و ۵۶۱ بیمار با احتمال ابتلا به بیماری کرونا بستری هستند.
تصویر افزایش چشمگیر جان باختگان کرونا در آذربایجان‌غربی

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، جواد آقازاده اظهار داشت: با افزایش تعداد مبتلایان و بیماران بستری در استان ۲۳۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۵۹ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری در ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲۴۸ نفر در استان بستری شدند که از این تعداد ۵۴ نفر بستری با تست مثبت و ۱۹۴ نفر بستری مشکوک به کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه تعداد افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا در استان افزایش یافته است، افزود: متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۱ نفر با تشخیص مثبت کرونا جان باختند که به تفکیک شهرها عبارت است از ارومیه هفت نفر، بوکان ۲ نفر، پیرانشهریک نفر، چالدران یک نفر، خوی یک نفر، سلماس یک نفر، شاهین دژ۲نفر، میاندواب پنج نفر و نقده یک نفر می‌باشند.

وی یادآور شد: در تاریخ ۲۴ فروردین تعداد سه هزار و ۲۶ تست در استان انجام شد که از این تعداد یک هزار و ۲۷۳ تست مثبت شده است. تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان به ۱۳۵ هزار و ۲۹۴ نفر رسید.

این مقام مسوول با اشاره به تعداد افراد مراجعه کننده به مراکز ۱۶ ساعته خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۲ هزار و ۶۶۶ نفر به مراکز 16 ساعته در استان مراجعه کرده‌اند.

انتهای پیام/

282483