۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام امروز باید بدانید؛ چهارشنبه، ۲۵ فروردین

کوین بیس امروز به صورت لیست مستقیم عرضه عمومی میشود، بیت کوین و دوج کوین در حال درخشش هستند، جی‌ پی مورگان و گلدمن ساکس درآمد خود را اعلام میکنند، سهام‌ها در انتظار ارقام داده‌ها کم نوسان شده‌اند و پس از پیوستن IEA به اوپک در پیش بینی افزایش تقاضا برای سال جاری، نفت در بالاترین حد خود در طی یک هفته‌ی گذشته است.
تصویر ۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام امروز باید بدانید؛ چهارشنبه، ۲۵ فروردین

به گزارش سایت خبری پرسون، آنچه باید در چهارشنبه، 14 آوریل در مورد بازارهای مالی بدانید، اینجا آمده است.

۱. کوین بیس و صعود ارزهای دیجیتال

امروز کوین بیس، دومین صرافی بزرگ کریپتویی از نظر حجم، به طور مستقیم لیست میشود. این خبر باعث رشد شدید بازار کریپتو شده است.

قیمت مرجع 250 دلار برای هر سهم تعیین شده است که ارزش این شرکت را به 65 میلیارد دلار میرساند.

این شرکت در اوایل ماه جاری گفت که به لطف افزایش چشمگیر قیمت بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، در سه ماهه اول سال جاری حدود 1.8 میلیارد دلار درآمد ثبت کرده است و بیش از 800 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

در چند ساعت گذشته بیت کوین توانسته است برای اولین بار به ۶۴,۰۰۰ دلار برسد و دوج کوین، ارز دیجیتال محبوب ایلان ماسک نیز حدوداً ۷۵٪ رشد کرده است.

۲. بانک‌ها فصل درآمد را آغاز میکنند

فصل گزارش درآمد در حال شروع است. جی پی مورگان، ولز فارگو و گلدمن ساکس هر سه پیش از گشایش بازار گزارش درآمد خود را اعلام میکنند.
پیش بینی می شود هر سه افزایش چشمگیر سود را گزارش دهند.

انتظار میرود با توجه به رشد لیست شدن‌های SPAC، جی پی مورگان و گلدمن ساکس سود در سرمایه‌ی خود را گزارش کنند.

گروه های لوکس فرانسوی LVMH و کریستین دیور نیز افزایش چشمگیر فروش سالانه را گزارش کردند ، زیرا مشتریان ثروتمند آنها هزینه‌ی سفر و تفریح ​​را به خرید کیف و مد تغییر دادند. هر دو سهام در معاملات اروپا به بالاترین رکورد رسیدند.

۳. سهام‌ها کم نوسان هستند

پیش از گزارش بانک‌ها و انتظار سرمایه گذاران برای این گزارش، سهام‌های ایالات متحده امروز کم نوسان باز میشوند.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی داو جونز ۱۰ واحد یا کمتر از ۰.۱٪ کاهش یافته بود، S&P500 به همین میزان رشد کرده بود و نزدک هم شاهد رشد ۰‌.۲ درصدی بود.

به علاوه‌ی بانک‌ها، Bed Bath & Beyond، Hooker Furniture و Infosys نیز پیش از گشایش بازار گزارش درآمد خود را اعلام میکنند. سخنرانی جروم پاول رئیس فدرال رزرو در ساعت ۸:۳۰ شب به وقت ایران در کلوپ اقتصادی نیویورک نیز خبرساز خواهد بود ، اما بعید است که به اطلاعات فعلی درباره‌ی نظر بانک مرکزی چیز زیادی اضافه کند.

۴. واکسن جانسون و جانسون

طبق اطلاعات روزنامه ایتالیایی La Stampa ، کمیسیون اروپا قرار است قرارداد خود را با جانسون و جانسون و آسترازنکا پایان دهد.

روز سه‌شنبه شرکت جانسون و جانسون اعلام کرد پس از آنکه که مقامات بهداشتی ایالات متحده به دلیل احتمال لخته‌ی خون توقف تزریق آن را پیشنهاد کرده‌اند، این شرکت ارائه‌ی واکسن را در اروپا متوقف میکند.

شرکت J&J برای تزریق به بیش از 50 میلیون نفر در اتحادیه اروپا در سه ماهه دوم ، بیش از یک چهارم کل برنامه واکسیناسیون بلوک برای سه ماه آینده ، به اندازه کافی واکسن تهیه کرده بود. به همین ترتیب ، تهدید می کند که دستیابی به واکسن را به تأخیر می اندازد ، چیزی که می تواند تلاش اتحادیه اروپا برای نجات فصل گردشگری تابستان را تضعیف کند. EasyJet پیش از این گفته بود که انتظار دارد 20 درصد از ظرفیت کل خود را طی سه ماه تا ژوئن پرواز کند ، در حالی که این رقم در فصل زمستان تنها 14 درصد است.

۵. نفت

آژانس بین المللی انرژی(IEA) اوپک را در پیش بینی افزایش تقاضای جهانی نفت در سال جاری همراهی میکند.

با این وجود ، با توجه به مشکلات مرتبط با همه گیری ، بیشترین میزان افزایش را برای نیمه دوم سال پیش بینی میکند. آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که در روز 2 میلیون بشکه‌ی دیگر برای رسیدن به بالای آنچه گروه اوپک پلاس قبلاً توافق کرده است ، مورد نیاز است.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی نفت خام آمریکا ۱.۶٪ رشد کرده و به ۶۱.۱۷ دلار رسیده بود و برنت نیز با رشد ۱.۶ درصدی به ۶۴.۷۰ دلار رسیده بود. اطلاعات موجودی دولت ایالات متحده طبق معمول در ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت ایران منتشر می شود و انتظار می رود برای هفته گذشته 2.9 میلیون بشکه کاهش در ذخایر خام را نشان دهد.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: investing

282453