سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد:

آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا از نیمه اردیبهشت ماه

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: حدود ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا از چین به ایران اهدا شده که به دست ما می‌رسد و بدین ترتیب واکسیناسیون فاز اول را تمام کرده و از نیمه اردیبهشت ماه می‌توانیم وارد فاز دوم واکسیناسیون شده و تزریق واکسن را برای گروه‌های دیگر آغاز کنیم.
تصویر آغاز فاز دوم واکسیناسیون کرونا از نیمه اردیبهشت ماه

به گزارش سایت خبری پرسون، علی رضا رییسی روز چهارشنبه درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا برای اولویت اول و آغاز واکسیناسیون سایر گروه‌ها افزود: پیش بینی ما این است که در روند واکسیناسیون بتوانیم با محموله ۷۰۰ هزار دوز واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس که به دست ما رسیده، فاز اول واکسیناسیون را به اتمام برسانیم.

وی ادامه داد: قبلا واکسن‌هایی مانند «اسپوتنیک وی» از روسیه و واکسن بهارات از هند به دست ما رسیده بود. البته از هند ۵۰۰ هزار دوز واکسن کرونا خریداری کرده بودیم که ۱۲۵ هزار دوز به دست ما رسید.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: با این تعداد واکسن که به دست ما رسیده، می‌توانیم فاز یک واکسیناسیون را به اتمام رسانده و وارد فاز دوم واکسیناسیون کرونا در کشور شویم و امیدواریم در اردیبهشت ماه فاز دوم آغاز شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۳۶۱ هزار و ۹۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و همچنین ۱۰۰ هزار و ۶۹۱ نفر دوز دوم واکسن را در کشور تزریق کرده‌اند.

282438