ارتفاع موج به ۲ متر می‌رسد؛

اختلال در فعالیت‌های دریایی به دلیل تلاطم امواج خلیج فارس

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس به خاطر مواج بودن دریا خبر داد و گفت: ارتفاع موج در برخی ساعات به ۲ متر می‌رسد.
تصویر اختلال در فعالیت‌های دریایی به دلیل تلاطم امواج خلیج فارس

به گزارش سایت خبری پرسون از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز تا اوایل وقت فردا با افزایش پوشش ابر، در برخی از نقاط استان وقوع بارش خفیف و پراکنده باران، گاهی رگبار پراکنده و رعدوبرق دور از انتظار نیست.

وی اضافه کرد: از اواخر وقت امروز و طی روز پنجشنبه تا اواخر روز شنبه با افزایش سرعت بادهای شمالی به ویژه در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی استان، خلیج فارس و سواحل استان به تناوب مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی بوشهر افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از روزهای پنج شنبه تا شنبه آینده سرعت وزش جریانات شمال غربی افزایش می‌یابد که به موجب آن خلیج فارس و سواحل و فراساحل استان بوشهر به تناوب مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با وزش باد متوسط تا نسبتاً شدید شمال غربی، و مواج شدن خلیج فارس، ارتفاع موج بین یک تا ۱.۵ متر و در سواحل جنوبی استان بوشهر گاهی تا دو متر می‌رسد.

مساعدی از اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس خبر داد و بیان کرد: توصیه می‌شود طی این مدت دریانوردان تمهیدات و آمادگی لازم را در مواجهه با خطرات احتمالی داشته باشند و حتی الامکان از ترددهای غیرضروری بویژه در سواحل جنوبی استان اجتناب کنند.

وی ادامه داد: طی ساعات آینده آسمان استان کمی تا قسمتی ابری گاهی افزایش ابر و در برخی نقاط احتمال بارش خفیف و پراکنده باران گاهی رعد و برق، از اواخر وقت از شمال استان به تدریج افزایش باد پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و از اواخر وقت در قسمت‌های شمالی و مرکزی با سرعت ۱۴ تا ۳۸ گاهی ۴۴ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی افزود: ارتفاع موج ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و از اواخر شب در سواحل شمالی و مرکزی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ گاهی ۱۸۰ سانتیمتر خواهد بود.

منبع: مهر

282373