رئیس پلیس فتا استان زنجان خبر داد؛

برداشتن کلاه کاربران در سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: فردی که با درج آگهی دروغین نسبت به فروش کالا و اجناس با قیمتی پایین از طریق سایت دیوار اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیری شد.

تصویر برداشتن کلاه کاربران در سایت دیوار

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در رابطه با ماجرای یک کلاهبرداری در زنجان، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتای استان مدعی شد، اخیرا از طریق سایت دیوار اقدام به خرید کالا و واریز وجه به عنوان بیعانه کرده به طوری که پس از واریز وجه به حساب درج‌ کننده آگهی، فروشنده گوشی همراه خودش را خاموش کرده است، لذا مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در رابطه با دستگیری کلاهبردار، افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در استان‌‎ زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی دستگیر و به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان دلالت و برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

این مسئول تصریح کرد: اخذ بیعانه در خرید و فروش اجناس، ترفند قدیمی است که توسط کلاهبرداران سایبری نیز به کار برده می‌شود، بنابراین از کاربران درخواست می‌کنم قبل از واریز وجه از صحت و سقم و اصالت کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه کاربران عزیز توجه داشته باشند تا خریدهای خود را از سایت‌های معتبر انجام دهند، گفت: فروشندگان نیز دقت داشته باشند که هزینه کالا را پس از تحویل به مشتری در محل اخذ کنند.

آدینه‌لو خاطرنشان کرد: کاربران برای افزایش دانش و آگاهی سایبری خود می‌توانند با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir از آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری اطلاع حاصل کنند.

منبع: ایسنا

282348