فرماندار زنجان:

بیمارستان صحرایی به آمدن تجهیزات چشم دوخته است

فرماندار زنجان از انجام مکاتبات جهت تهیه تجهیزات بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: در حال حاضر چشم انتظار تامین این تجهیزات هستیم تا نسبت به راه اندازی این بیمارستان در کوتاه‌ترین زمان ممکن، اقدام کنیم.

تصویر بیمارستان صحرایی به آمدن تجهیزات چشم دوخته است

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، رضا عسگری در رابطه با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در زنجان، اظهار کرد: تجهیزات و امکانات بیمارستان صحرایی باید از طریق وزارت دفاع تهیه شود و با توجه به اینکه در محوطه بیمارستان‌های ارتش و ولیعصر (عج) امکان راه‌اندازی این بیمارستان وجود دارد، باید منتظر ارائه مشخصات فنی سازه شود تا محل راه‌اندازی مشخص شود.

وی با بیان اینکه اکنون در حال پیگیری برای انتقال تجهیزات بیمارستان صحرایی در زنجان هستیم و مکاتبات آن انجام شده است، افزود: زمانی که تجهیزات وارد زنجان شود، بیمارستان صحرایی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برپا خواهد شد.

این مسئول از افزایش ۴۰ تخت آی.‌سی.‌یو به ظرفیت تخت‌های بیمارستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: این تخت‌ها در بین بیمارستان‌ها توزیع و در بخش‌ها راه‌اندازی شده است. همچنین نیروی انسانی مورد نیاز آن تامین و خوشبختانه بیمار در انتظار آی‌.سی‌.یو نداریم.

فرماندار زنجان با بیان اینکه روند بیماری کرونا در استان همچنان سیر صعودی دارد و نگران این روند در استان هستیم، زیرا با ادامه پیدا کردن این وضعیت دچار مشکل خواهیم شد، گفت: اگر در چند روز آتی نتوانیم روند صعودی را متوقف کنیم و سیر کاهشی آغاز نشود، در تامین تخت‌های بیمارستانی دچار مشکل خواهیم شد.

عسگری با بیان اینکه طبق بازدیدهای انجام شده، همچنان برخی از اصناف مشاغل ۲، ۳ و ۴ در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: روزانه ۱۰ تیم در ۱۰ نقطه شهر زنجان کار رصد و بازدید از اصنافی که باید تعطیل شوند را انجام می‌دهند و گزارش‌های مردمی که می‌رسد، با واحدهای متخلف برخورد می‌کنند، زیرا فعالیت این واحدها به اجرای محدودیت‌های کرونایی آسیب می‌زند.

وی با بیان اینکه افزایش ترددها و فعالیت واحدهای صنفی که ضروری نیست می‌تواند آسیب زیادی بزند، افزود: در سطح شهر کماکان با افرادی که ماسک نمی‌زنند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند مواجه هستیم و سیب گسترش بیماری کرونا می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه به ‌صورت رندومی از کسانی که در سطح شهر زنجان ماسک نپوشیده بودند، تست سریع کرونا گرفته شد، صد درصد تست آنان مثبت بود، خاطرنشان کرد: حدود ۶۲ درصد مبتلایان به بیماری کرونا از خانواده درجه یک آلوده شده‌اند؛ از اینرو زنجانی‌ها در ماه رمضان در دورهمی‌های خانوادگی شرکت نکنند.

منبع: ایسنا

282337