استاندار زنجان:

با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد قاطع می شود

استاندار زنجان بر تعطیلی همه اصناف و اماکن گفته شده در استان زنجان تاکید کرد و گفت: با افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد قاطع می شود چراکه هیچ کس حق بی توجهی با مسیولان نظارتی و نیروی انتظامی را ندارد.
تصویر با ناقضان پروتکل‌های بهداشتی برخورد قاطع می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، فتح‌الله حقیقی پیش از ظهر امروز (۱۹ فروردین‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با تاکید بر اینکه در شرایط بد کرونایی موجود در استان نباید احساسی برخورد و رفتار کنیم، بلکه باید صبور باشیم و به شاخص‌های موجود اعتماد داشته باشیم، اظهار کرد: اکنون با رعایت بالای ۹۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی می‌توانیم وضعیت رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان را همانند گذشته تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه وضعیت کرونایی موجود ماحصل سفرهای غیرضرور زنجانی‌ها در داخل و خارج از کشور و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی است، افزود: همه افرادی که به خارج از کشور سفر کرده بودند باید به دقت بررسی شوند و از آنان تست PCR گرفته شود و در صورت مثبت شدن، به دلیل شیوع بیماری کرونا باید به مراجع قضایی استان پاسخ‌گو باشند.

این مسئول با بیان اینکه باید عاملان رفتارهای پرخطر کرونایی در استان زنجان شناسایی شوند، تصریح کرد: همه مبتلایان به کرونا موظف به رعایت گفته‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان هستند و در صورت تمکین نکردن باید به قانون پاسخ‌گو باشند؛ بنابراین موضوع افراد دارای PCR مثبت قاطعانه پیگیری شود، زیرا برخی از افراد مبتلا به کرونا از لحاظ آزمایشگاهی علاوه بر گردش شهر به مسافرت نیز رفته‌اند.

استاندار زنجان با بیان اینکه با استفاده از تکمیل ظرفیت نقاهتگاه‌ها نباید بگذاریم سد بیمارستان‌های استان بشکند و مسئولان ذی‌ربط در حوزه نقاهتگاه باید مسئولیت خود را به صورت جدی اجرا کنند، گفت: اکنون آموزش سالمندان، مراکز نظامی و تجمعی باید به شکل ویژه انجام شود و اطلاع‌رسانی توسط معلمان در اپلیکیشن شاد، تقویت استودیو سلامت و تبلیغات بیشتر در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با کرونا در فضای شهری باید بیشتر شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه همه اصناف و اماکن گفته شده در استان زنجان باید تعطیل شود، اظهار کرد: با همه کسانی که در مقابل پروتکل‌های بهداشتی می‌ایستند، برخورد جدی شود و هیچ فردی حق جسارت به مسئولان نظارتی و نیروی انتظامی را ندارد.

وی با اشاره به تامین مبالغ مورد نیاز دانشگاه علوم‌پزشکی استان، افزود: فرمانداران باید بدانند که در آینده نزدیک همه شهرهای استان در وضعیت قرمز قرار خواهد گرفت، زیرا هنوز هم شاهد بی‌توجهی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی در استان هستیم.

این مسئول با بیان اینکه در راستای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز همشهریان از جمله ماسک، باید میزان تولیدات در استان افزایش پیدا کند و قیمت‌ها نیز کاهش یابد، تصریح کرد: داروهای مورد نیاز بیماران باید در بالاترین حد ممکن در اختیار بیماران قرار داده شود و داروخانه‌های استان باید در این خصوص یاری کنند؛ در ارتباط با تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران کرونایی در استان نیز، اکسیژن‌سازها باید به صورت ۲۴ ساعته فعالیت کنند.

استاندار زنجان با تاکید بر اجرای قاطع محدودیت‌های تردد خودروها در استان زنجان و اعمال قانون متخلفان، گفت: اصناف در استان باید به صورت عملی همکاری کنند و نقاط ۳۶ گانه تعیین شده نیز باید با جدیت توسط مسئولان ذی‌ربط کنترل شود. گفتنی است برگزاری آزمون‌های کشوری طبق تصمیات کشوری عمل خواهد شد و نسب به برگزاری آزمون‌های استانی در استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

حقیقی در رابطه با فعالیت کارکنان در وضعیت قرمز کرونایی، اظهار کرد: در رابطه با کاهش کارکنان دستگاه‌های اداری استان (دورکاری) اولویت با افرادی است که در راستای مبارزه با کرونا تلاش می‌کنند و همکاری دارند و طبق دستورالعمل ادارات ضروری با یک دوم ظرفیت و ادارات غیرضروری یک سوم ظرفیت کارکنان فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه همه امکانات بیمارستان‌های غیردولتی باید در اختیار دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان قرار داده شود، خاطرنشان کرد: بیماران بدحال باید در بیمارستان‌های دارای تجربه بیشتر بستری شوند و بستری بیماران غیرکرونایی در بیمارستان‌های خصوصی باید با هماهنگی دانشگاه علوم‌پزشکی استان باشد.

منبع: ایسنا

281259