رئیس‌کل دادگستری استان زنجان:

نگاهی موشکافانه به سوابق کاندیدای شوراها ضرورت دارد

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از بررسی دقیق سوابق کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به منظور پیشگیری از اتفاقات سال‌های گذشته خبر داد.
تصویر نگاهی موشکافانه به سوابق کاندیدای شوراها ضرورت دارد

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی، ظهر امروز (۲۴ فروردین ماه) در دومین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان زنجان، ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در حوزه برگزاری انتخابات، اظهار کرد: هیئت‌های اجرایی به ویژه فرمانداران که رئیس هیئت اجرایی هستند، باید در این دوره از انتخابات، رعایت قانون و مقررات را بیش از پیش مورد توجه قرار دهند.

وی افزود: رعایت نکردن قانون توسط اعضای هیئت اجرایی زیبنده نیست؛ بنابراین انتظار آن است که تلاش شود، قوانین و مقررات در هیئت‌های اجرایی توسط برگزارکنندگان انتخابات به‌صورت کامل و دقیق رعایت شود. همچنین باید دستگاه‌ها و سازمان‌های مربوطه گزارش دقیق و به‌هنگام از بروز تخلفات را به دبیرخانه ستاد ارسال کنند تا واکنش، پیگیری و اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه در برگزاری انتخابات دستگاه‌های اجرایی و متولی برگزاری انتخابات باید تعامل و رویکرد هم‌افزایی داشته باشند، ادامه داد: مسئولان باید امر در برگزاری انتخابات سالم و با حضور حداکثری توجه و اهتمام بیش از پیش داشته باشند. ما به‌عنوان سربازان انقلاب برای تحقق سیاست‌های نظام و مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، باید همه تلاش خود را با اقدامات موثر انجام دهیم و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای رویکرد همه مسئولان باشد و نباید این رویکرد به چالش کشیده شود.

صادق‌نیارکی تصریح کرد: مسئولان مراقب گفتار و اقدامات خود باشند. دلسرد کردن مردم برای حضور در انتخابات توسط مسئولان گناه نابخشودنی است؛ چراکه این کار به منزله بازی در زمین دشمن است. امروز روز امتحان پس دادن است. باید خیلی بصیر و هوشیار بود؛ چراکه گاهی برخی صحبت‌ها و اقدامات و عدم بصیرت و سرباز پیاده نظام دشمن شدن، خیانت به نظام و انقلاب است.

رئیس کل دادگستری استان زنجان یادآور شد: در اندیشه اسلامی، نگاه به مسئولیت این است که مسئولان تا پایان روز خدمت، به وظایف خود جامه عمل بپوشانند و کوتاهی در این امر گناهی نابخشودنی است. کوتاهی مسئولان امر در انجام وظایف توسط دستگاه‌های اطلاعاتی گزارش شود و دستگاه قضایی صلاحیت رسیدگی به ترک فعل‌ها را دارد و در صورت گزارش این امر و محرز شدن ترک فعل مسئولان، برابر قانون و با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی عنوان کرد: هیئت‌های اجرایی در بررسی سوابق کاندیداها دقت کامل کنند که برخی سوابق و تجربیات شورای شهر زنجان و بعضی از شهرهای دیگر استان که به دلیل تخلفاتی که داشتند، خسارات فراوانی به مردم و شهر وارد شد و مراقبت شود، این افراد دوباره تایید نشوند. بی‌توجهی و کم‌کاری در تایید صلاحیت کاندیدها نباید تکرار شود.

این مسئول با اشاره به اینکه چالش‌های دوره گذشته باید احصا و گزارش شود که در این جلسه این امر محقق نشد تا بوسیله چالش‌ها نقاط ضعف را برطرف کنیم و بر نقاط قوت بیفزاییم.

منبع: ایسنا

282095