مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان کبودراهنگ:

مرمت کامل بازار سنتی شهر ۱.۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: مرمت کامل بازار سنتی کبودراهنگ یک و نیم میلیارد اعتبار نیاز دارد.

تصویر مرمت کامل بازار سنتی شهر ۱.۵ میلیارد اعتبار نیاز دارد

به گزارش سایت خبری پرسون، مهدی غلامی با اشاره به اینکه مرمت بازار قدیمی شهر کبودراهنگ از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: با اعتبار فعلی تنها ۵ درصد بازار مرمت خواهد شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کبودراهنگ با بیان اینکه در حال حاضر قسمت‌های اضطراری بازار در دست مرمت است، اظهار کرد: اگر امسال اعتباری به این اثر تخصیص یابد ادامه کار را انجام می‌دهیم.

غلامی با بیان اینکه شهرداری و اداره اوقاف شهرستان کبودراهنگ نیز در این زمینه قول مساعدت داده‌اند، یادآور شد: بازار سنتی کبودراهنگ در تاریخ ۲۰ مردادماه سال گذشته به فهرست آثار ملی اضافه شد و پیگیری‌های لازم جهت ترمیم و بازسازی آن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بازار قدیمی کبودراهنگ یکی از آثار شاخص این شهرستان است که در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی با مساحت ۱۷۰۰ متر تأسیس شده و نزدیک به ۷۰ واحد تجاری دارد. این بازار در گذشته نه‌ تنها محلی برای انجام معاملات اقتصادی، بلکه مکانی برای صلح یا آشتی‌ها و پیمان‌ها بوده و در زندگی اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و دینی مردم منطقه نقش مؤثری داشته‌ است.

منبع: ایسنا

281855