پایان نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره عشایری

نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره عشایری ساعت ۱۸ امروز پایان یافت.
تصویر پایان نام نویسی از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره عشایری

به گزارش سایت خبری پرسون، ثبت نام داوطلبان ششمین دوره از انتخابات شوراهای اسلامی روستا و تیره عشایری که صبح دوشنبه شانزدهم فروردین آغاز شده بود، ساعت ۱۸ امروز پس از یک هفته نام نویسی به پایان رسید و داوطلبان در این یک هفته فرصت داشتند تا نسبت به نام نویسی خود اقدام کنند.

براساس این گزارش و طبق تبصره ۱ ماده ۲۹ قانون انتخابات و ماده ۵۰ آیین‌نامه اجرایی، اسامی و مشخصات داوطلبانی که توسط هیات اجرایی مظنون تشخیص داده شده‌اند از همان ۱۶ فروردین همراه با پایان ثبت نام در هر روز به منظور بررسی سوابق به مراجع قانونی ارسال شده است.

مراجع چهارگانه از هفدهم فروردین به مدت ۱۶ روز نتایج بررسی سوابق داوطلبان را طبق تبصره ۲ ماده ۴۹ قانون انتخابات و ماده ۵۱ آیین‌نامه و تبصره‌های ذیل آن را اعلام می‌کند.

داوطلبان به چهار روش اپلیکیشن موبایلی، نسخه ویندوز و قابل نصب روی رایانه، دفاتر پیشخوان دولت، و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها می‌توانستند ثبت نام کنند.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه انتخاباتی، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

281692