رییس فدراسیون هندبال در گفت و گو با پرسون؛

ادامه رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی/ میزبانی از مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای ایران منشا خیر باشد

رییس فدراسیون هندبال گفت: مسابقات قهرمانی مردان آسیا جزو رویدادهای مهم و بزرگ در قاره به شمار می رود که امیدوارم این میزبانی منشا خیر و پیشرفت برای هندبال ایران باشد.
تصویر ادامه رایزنی‌ها برای انتخاب سرمربی تیم ملی/ میزبانی از مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای ایران منشا خیر باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، چندی پیش فدراسیون هندبال ایران با ارسال نامه‌ای به کنفدراسیون فدراسیون هندبال آسیا آمادگی خود را جهت میزبانی بیستمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا رسماً اعلام کرد و با توجه به اهمیت این مسابقات و صعود چهار تیم برتر این رقابت‌ها به مسابقات جهانی ۲۰۲۳ سوئد و لهستان، مسئولین فدراسیون هندبال ایران رایزنی‌های فشرده خود را جهت اخذ میزبانی مهمترین و معتبرترین مسابقات هندبال آسیا ادامه دادند که در نهایت این رایزانی ها جواب داد و طبق اعلام رسمی کنفدراسیون هندبال آسیا ایران دی ماه سال جاری میزبان مسابقات قهرمانی مردان آسیا خواهد بود. گفتنی است که ایران سال قبل امتیاز میزبانی رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا را به دلیل شیوع کرونا از دست داده بود و دریافت امتیاز میزبانی رده سنی بزرگسالان بسیار با ارزش تر از رویداد قبلی به شمار می رود.

علیرضا پاکدل، رئیس فدراسیون هندبال، درباره میزبانی ایران از مسابقات قهرمانی مردان آسیا در گفت‌وگو با پرسون اظهار کرد: از این اتفاق بسیار خوشحالیم. باید به جامعه هندبال و ورزش کشور تبریک بگویم. مسابقات قهرمانی مردان آسیا جزو رویدادهای مهم و بزرگ در قاره به شمار می رود که امیدوارم این میزبانی منشا خیر و پیشرفت برای هندبال ایران باشد.

او ادامه داد: ما پیش از این هم قرار بود در فروردین 1400 در شیراز میزبان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا باشیم که به‌خاطر شرایط کرونایی حاکم بر کشورمان این میزبانی از ما سلب شد. به هر جهت واقعیت این است که متاسفانه این پاندمی کرونا همه مسابقات بین‌المللی را تحت تاثیر قرار داد و کشور ما هم جدا از این اتفاقات نبود اما خوشحالم با رایزنی‌هایی که صورت گرفت مجددا میزبانی یک رویداد مهمتر به ایران داده شد. همان‌طور که برای گرفتن این میزبانی تلاش کردیم اگر شرایط کرونا اجازه بدهد برای حفظ آن‌هم تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت.

رئیس فدراسیون هندبال در خصوص با انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: چند گزینه خارجی را مد نظر داریم و در حال رایزنی هستیم. چندی پیش هم با یک مربی خارجی به توافق رسیدیم اما بعدا از حضور در ایران پشیمان شد. هنوز به نتیجه قطعی نرسیدیم اما قطعا برای هدایت تیم ملی از مربی خارجی استفاده خواهیم کرد.

پاکدل در پایان درمورد محل میزبانی این مسابقات توضیح داد: فعلا در حال برنامه‌ریزی هستیم اما به طور قطعی مشخص نشده که مسابقات در کدام استان برگزار شود.

281680