عدم توقیف ۳۷ هزار موتورسیکلت در طرح موتوریار/ جان باختن ۲۶ تهرانی در خاموشی‌های پایتخت

رئیس پلیس راهور پایتخت از اجرای موفق طرح موتوریار در تهران و عدم توقیف ۳۷ هزار موتورسیکلت خبر داد.

تصویر عدم توقیف ۳۷ هزار موتورسیکلت در طرح موتوریار/ جان باختن ۲۶ تهرانی در خاموشی‌های پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه به اقدامات و طرح‌های پلیس راهور تهران بزرگ اشاره و اظهار داشت: کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در تمامی ساعات شبانه روز در سطح معابر و تقاطع‌ها حضور دارند و اگر از آسمان سنگ هم ببارد ماموران ما به خدمتگزاری مشغول هستند.

رئیس پلیس راهور پایتخت تصریح کرد: در سال 1399 حدود 37 هزار راکب موتور سیکلت در طرح موتوریار مورد آموزش قرار گرفته و به جای آنکه موتور آنها به پارکینگ منتقل شود به صورت میدانی وارد کار شده و در کنار پلیس راهور قرار گرفته و آموزش دیدند.

وی با اشاره به آمار تصادفات و اینکه حدود ۴۰ درصد از تصادفات سال ۹۹ مربوط به عابرین پیاده بود اظهارداشت: اقدامات زیادی توسط شهرداری تهران انجام شد تا توانستیم سهم عابرین پیاده را ۸ درصد کاهش دهیم.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: حدود ۴۴ درصد از حوادث سال گذشته مربوط به موتورسیکلت‌ها بود که نسبت به سال‌ گذشته ۸ درصد افزایش داشت؛ همچنین تردد موتورسیکلت در پایتخت ۱۵ درصد افزایش داشت؛ باید گفت که ۱۶ درصد از تصادفات سال ۹۹ نیز مربوط به خودروهای سواری بوده است.

وی ادامه داد: در بهمن ماه سال گذشته ۲۶ نفر از هموطنان را به دلیل خاموشی بزرگراه‌ها از دست دادیم که با برگشت روشنایی به معابر این عدد کاهش پیدا کرد.

سردار حمیدی به آمار ابتلای ماموران پلیس راهور به کرونا اشاره و بیان داشت: ۴ نفر از مأموران پلیس راهور بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند و بیشترین آسیب را از ویروس کرونا این پلیس دید.

وی اعلام کرد: پلیس راهور تهران برای دومین سال متوالی در کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی موفق و حائز رتبه برتر شد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: در سال ۹۹ تعداد تصادفات منجر به فوت به حدود ۵۶۰ نفر رسید البته باید صبر کنیم تا پزشکی قانونی آمار نهایی اسفندماه را اعلام کند.

سردارحمیدی با اشاره به برنامه‌های راهور برای سال ۱۴۰۰ اعلام کرد: ساماندهی موتورسواران، اجرای جدی‌تر طرح موتوریار، ساماندهی بار شهری، ساماندهی خودروهای جرثقیل‌دار و همچنین حوزه‌های مربوط به عابرین پیاده از اهداف پلیس در سال ۱۴۰۰ است.

رئیس پلیس راهور پایتخت ادامه داد: در حوزه اصلاحات هندسی اقدامات بسیار خوب و با ارزشی انجام گرفته است مانند پرژه شهید رستگاری مقدم که البته در سطح شهر تهران هنوز جای کار است و خیلی از زیرگذرها باید راه اندازی شود و خیلی از معابر نیاز به ایمن سازی دارد، همچنین نصب نیوجرسی در بزرگراه‌ها را دنبال می‌کنیم.

سردار حمیدی گفت: هیچ بزرگراهی نباید دارای گاردریل باشد و در تمام بزرگراه‌ها باید از نیوجرسی های مفصل دار استفاده شود که این اقدام از ورود خودروها به لاین مخالف و انعکاس نور خودروها به چشم راننده مقابل جلوگیری خواهد کرد و مزایای بسیار برتر و بهتری نسبت به گاردیل ها دارد.

سردار حمیدی اظهار امیدواری کردکه آمار تصادفات و جان باختگان به صفر برسد و دیگر شاهد تصادفات جرحی و فوتی نباشیم.

در ادامه نشست خبری سردار حمیدی در خصوص آخرین وضعیت پرونده سرباز سیلی خورده راهور و شکایت عنابستانی نماینده مجلس، گفت: در این مورد بی‌خبرم و من چیزی تاکنون نشنیده‌ام.
وی درباره اینکه آیا بی‌اطلاعی پلیس به معنای عدم پیگیری شکایت آقای عنابستانی است، گفت: من این موضوع را الان شنیدم و همانطور که گفتم چیزی در مورد آن نمی‌دانم و کسی هم چیزی به من نگفته است.

منبع: فارس

281587

سازمان آگهی های پرسون