نماینده مجلس:

استبداد رأی در ستاد کرونا موج می زند/ سلامت مردم مهم است یا درآمد دولت؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد که ساختار ستاد ملی مقابله با کرونا باید تغییر کند و نمایندگان هم وزن از سران قوا باید عضو ستاد شوند.
تصویر استبداد رأی در ستاد کرونا موج می زند/ سلامت مردم مهم است یا درآمد دولت؟

به گزارش سایت خبری پرسون، «محسن زنگنه» در نشست علنی روز یکشنبه مجلس در تذکری با اشاره به تصمیمات ستادملی مقابله با کرونا گفت: عملکرد ستاد ملی مقابله با کرونا، مسائل و مشکلات زیادی را ایجاد کرده و با ورود به پیک جدید شیوع کرونا بسیاری از کسب و کارها تعطیل شدند و فوتی‌های ناشی از کرونا افزایش پیدا کرده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی از هیأت رئیسه مجلس خواست تا در نظام مدیریت ستاد ملی مقابله با کرونا ورود کند و افزود: این ستاد برای همه مسائل امنیتی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی کشور حکم صادر می کند و در این ستاد استبداد رأی وجود دارد و نظر کارشناسان حوزه بهداشت و درمان در تصمیم‌گیری‌ها لحاظ نمی‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه تفکر استبدادی این ستاد را تحت تأثیر قرار داده است، ‌ اظهار داشت: ساختار ستاد مقابله با کرونا باید تغییر کند و سران قوا نمایندگان هم وزن در این ستاد داشته باشد. از طرفی در بسیاری از کشورها نیروهای نظامی در حوزه مدیریت کرونا ورود کرده و لازم است از همه ظرفیت‌ها در ستاد استفاده شود در غیر این صورت شاید تا ۳ سال آینده وضعیت کرونایی ادامه داشته باشد.

«علی نیکزاد» نایب رییس مجلس در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: فلسفه ستاد مبارزه با کرونا این است که تمام نکته نظرات مورد توجه قرار گیرد بنابراین کسانی که در ایام تعطیلات عید نوروز اجازه سفر دادند و موجب وضعیت قرمز در بسیاری از استان‌ها شدند باید امروز پاسخگو باشند.

281545