نشست خبری؛

کسب رتبه برتر کاهش تصادفات در سال۱۳۹۹

سردار حمیدی گفت: برای دومین سال متوالی کاهش تصادفات را در سال ۱۳۹۹شاهد بودیم.
تصویر کسب رتبه برتر کاهش تصادفات در سال۱۳۹۹

به گزارش پرسون، سردار محمد حسین حمیدی " رئیس پلیس راهور پایتخت " در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به تحلیل تصادفات در سال ۱۳۹۹، اظهار داشت: برای دومین سال متوالی کاهش تصادفات را شاهد بودیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در طرح نوروزی هم برای دومین سال متوالی کاهش تصادفات را داشتیم. ۴۰ درصد از تصادفات مربوط به عابرین پیاده بود. ۸ درصد تصادفات عابرین پیاده نسبت به سال گذشته کاهش یافت ۴۴ درصد از حوادث سال گذشته به موتورسیکلت بود که نسبت به ادوارگذشته افزایش داشت.

وی گفت: تردد موتورسیکلت ۱۵ درصد افزایش داشت که ۸ درصد تلفات را شاهد بودیم. خودرو ۱۶ درصد از تصادفات را در بر داشت . به جهت خاموشی معابر تهران در بهمن ماه ۲۶ نفر از هموطنان به دلیل خاموشی در بزرگراه ها جان خود را از دست دادند. روشنی معابر در سطح شبکه معابر حائز اهمیت است.

سردار حمیدی اشاره کرد: تردد موتور سیکلت رو با افزایش است که تلفات ناشی از آن نیز افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تمام محدودیت هایی که در سال ۹۹ بود و ۳ نفر از همکاران پلیس راهور جان خود رااز دست دادند، بیان کرد: همکاران پلیس راهور بیشترین آسیب را از کرونا دیدند اما برای اینکه بتوانیم جان عزیزان را حفظ کنیم از هیچ تلاشی دست بر دار نبودیم.

این مقام ارشد انتظامی افزود: اجرای طرح موتور یار تاثیر بسیاری در کاهش تصادفات داشت. در حوزه اصلاحات هندسی با همکاری شهرداری تهران پروژه های زیادی را به اجرا در آوردیم. تسهیلات مفیدی برای عبور و مرور ایجاد کردیم.در ۱۳۹۹ رقم تصادفات منجر به فوت کاهش یافت. با ارائه عملکرد مطلوب رتبه برتر آوردیم‌.

وی توضیح داد: در ۱۴۰۰ ساماندهی موتورسیکلت سواران به طور گسترده در دستور کار قرار دارد. رضایت مندی را شاهد بودیم. باید به سمت انسان محوری حرکت کنیم که در آینده نزدیک وضعیت آلودگی سامان یابد.

سردار حمیدی افزود: در حوزه اصلاحات هندسی باید زیر گذر و رهگذر اصلاح شود . در سال ۱۴۰۰ به طور جد پیگیر نصب نیوجرسی های مفصل دار در شبکه بزرگراهی و نیز تعامل با سازمانهایی که در این حوزه دخیل هستند و با همفکری و همدلی آن انضباطی که مردم توقع دارند را ایجادخواهیم کرد.

گزارش از سارا پیرانه

انتهای پیام/

281476