مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان در گفت و گو با پرسون:

افزایش 300 درصدی قیمت نهاده در بازار آزاد/نهاده با تاخیر دست تولید کننده می رسد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان از عدم رسیدن به موقع نهاده ها و سایر عوامل تولید به دست تولیدکنندگان خبر داد.

تصویر افزایش 300 درصدی قیمت نهاده در بازار آزاد/نهاده با تاخیر دست تولید کننده می رسد

جعفر محمدی حصاری در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری پرسون، در خصوص قیمت های گزاف نهاده ها در بازار آزاد اظهار کرد: نهاده های بازار آزاد حداقل با 300 درصد افزایش قیمت خواهند بود که این موضوع نیز منجر به گران تمام شدن بهای تولید به پای تولیدکنندگان می شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان با اشاره به اینکه از آنجایی که نهاده ها به موقع دست تولیدکنندگان نمی رسند تولید کننده به ناچار نهاده های مورد نیاز خود را از بازار آزاد تهیه میکند تصریح کرد: این موضوع زمینه ساز ترویج سوداگری و ایجاد بازارهای سیاه خواهد شد.

محمدی حصاری افزود: چنانچه نهاده ها در زمان مقتضی از بنادر به تولیدکنندگان انتقال داده نشود کار تولید با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به عمده مشکل تولیدکنندگان اشاره و عنوان کرد: مهمترین مسئله تولید کننده سرمایه سوزی است چراکه سرمایه‌ای را که باید در راستای فرآیند تولید صرف کند به جهت نبودن ها نهاده از دست می دهد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان زنجان با بیان اینکه قیمت مصوب دستوری دولت متناسب با بهای تمام شده تولید نیست تصریح کرد: باید میان قیمت مصوب دولت با قیمت تمام شده تولید تناسب و تعادل وجود داشته باشد تا تولید‌کننده متضرر و خسران دیده نشود.

حصاری به بی گناه بودن تولید کننده در زمان های کمیاب شدن مرغ ها اشاره و تاکید کرد: مرغدار نمی‌تواند مرغ را انبار و احتکار کند چراکه هزینه نگهداری روزانه مرغ برای تولیدکننده بسیار گران تمام می شود.

وی به لزوم شفاف سازی در نحوه توزیع مرغ های تحویل داده شده به کشتارگاه ها اشاره و عنوان کرد: روزانه ۲۵۰ تن مرغ به کشتارگاه‌ها تحویل داده می شود که باید چگونگی توزیع آن مشخص و روشن شود.

گفت و گو از فاطمه شمشیرگر استان زنجان

281436