امام جمعه بیجار در گفت وگو با پرسون:

امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به شهیدان صیاد شیرازی و قرنی داشتند

امام جمعه شهرستان بیجار گفت: امام خمینی (ره) توجه و علاقه ویژه ای به شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی داشتند و این عزیزان را فرزندان انقلاب می‌دانستند.

تصویر امام خمینی (ره) توجه ویژه ای به شهیدان صیاد شیرازی و قرنی داشتند

کردستان ـ حجت‌الاسلام علی مرادی؛ امام جمعه شهرستان بیجار در گفت وگو با خبرنگار سایت خبری پرسون اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی جدای از اینکه در بحث نظامی یک نیروی شایسته و زبده بودند، بلکه در بحث معنویات و گسترش روحیه دینی و انقلابی در ارتش همواره در تلاش بود.

امام جمعه شهرستان بیجار تصریح کرد: بنابراین باید بکوشیم که ابعاد و زوایای شخصیتی شهید صیاد شیرازی را برای نسل های جوان و نوجوان بازگو کنیم.

حجت الاسلام مرادی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: از سوی دیگر امام خمینی (ره) توجه و علاقه خاصی به شهید صیاد شیرازی و شهید قرنی داشتند و این عزیزان را فرزندان انقلاب می دانستند.

امام جمعه شهرستان بیجار در ادامه تاکید کرد: همچنین با نگاهی به زندگی شهید صیاد شیرازی متوجه می شویم که وی در زمان ستم شاهی مبارزات بسیاری علیه نظام پهلوی داشتند و اکنون نیز از این افراد کم در ارتش و دیگر نیروهای مسلح نداریم، افرادی که دارای روحیه انقلابی و دینی هستند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه گفت: همین منش دینی و انقلابی، جایگاه اجتماعی و ملی و... باعث حسادت شیاطین و معاندین شد و زمینه شهادت این سرباز ولایت را رقم زد.

امام جمعه شهرستان بیجار بیان داشت: دشمنان دوست نداشتند که روحیه شهید صیاد شیرازی در ارتش و دیگر نیروهای نظامی بسط و توسعه پیدا کند لذا از همین رو همواره به دنبال به شهادت رساندن وی بودند.

حجت الاسلام مرادی در پایان سخنان خود به روز «فناوری هسته ای» اشاره کرد و گفت: اگر امروز ایران را در بین کشورهای صاحب صنعت هسته ای می بینیم، بی شک این جایگاه نشات گرفته و مدیون رشادت و ایثار شهدا و ... بوده و هست.

ناصر عباسعلی ـ استان کردستان

281348