مدیر آموزش و پرورش استان مطرح کرد؛

بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در آذربایجان‌غربی از تحصیل بازماندند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی با بیان اینکه  امسال یک هزار و ۱۷۹ دانش آموز مقطع ابتدایی در استان ترک تحصیل کرده و از آموزش بازمانده اند گفت: بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به ناحیه ۲ ارومیه با ۲۱۰ دانش آموز ابتدایی است و همچنین ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز نیز در مقطع اول متوسطه در استان ترک تحصیل کرده‌اند.
تصویر بیش از یک هزار نفر از دانش‌آموزان ابتدایی در آذربایجان‌غربی از تحصیل بازماندند

به گزارش سایت خبری پرسون از آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه امسال یک هزار و ۱۷۹ دانش آموز مقطع ابتدایی در استان ترک تحصیل کرده و از آموزش بازمانده اند گفت: بیشترین دانش آموزان ترک تحصیل کرده مربوط به ناحیه ۲ ارومیه با ۲۱۰ دانش آموز ابتدایی است و همچنین ۶ هزار و ۴۲۵ دانش آموز نیز در مقطع اول متوسطه در استان ترک تحصیل کرده‌اند.

وی افزود: در مقطع دوم متوسطه نیز ۱۰ هزار و ۷۱۹ دانش آموز طی امسال از ادامه تحصیل بازمانده‌اند،و در دوره اول متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در شهرستان خوی با ۱۰۱۰ نفر و در دوره دوم متوسطه بیشترین تعداد بازمانده از تحصیل در ناحیه یک ارومیه با ۱۶۳۷ نفر است.

مدیر آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی مهمترین علل ترک تحصیل دانش آموزان استان را شیوع بیماری کرونا، مسائل فرهنگی، اقتصادی، فقر، باور غلط والدین برای ازدواج زودهنگام دختران و دور بودن مدرسه از خانه عنوان کرد.

منافی در خصوص جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل عنوان کرد: در سال تحصیلی جاری ۴۶۵ نفر در دوره ابتدایی، ۵۲۴ نفر در دوره اول متوسطه و سه هزار و ۳۸۲ نفر در دوره دوم متوسطه جذب شده است.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی جاری ۶۲۵ هزار و ۵۵۰ دانش آموز در ۵۰۸۹ مدرسه استان آذربایجان غربی مشغول تحصیل هستند، افزود: ۱۸۰ هزار نفر از دانش آموزان استان در ۳۱۳۴ مدرسه روستایی و ۴۴۵ هزار نفر نیز در ۱۹۵۵ مدرسه شهری مشغول تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش آذرباجان‌غربی ادامه داد: ۳۶۳ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲۹۶ هزار نفر (۸۳ درصد) از طریق شبکه شاد، ۲۱ هزار و ۸۵۷ نفر به صورت حضوری در مناطق عشایری و روستایی و ۵۸ هزار نفر از طریق بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

منافی اضافه کرد: همچنین ۲۶۱ هزار نفر از دانش آموزان استان در مقطع متوسطه مشغول تحصیل هستند که از این تعداد بیش از ۲۱۹ هزار نفر (۸۴.۸۲ درصد) از طریق شبکه شاد و مابقی از طرق شبکه‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی تحت پوشش قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه در استان ۱۰۸ هزار نفر به برنامه آموزشی شاد دسترسی ندارند، گفت: از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموزان مناطق محروم و عشایری هستند و از شیوه‌های دیگر آموزش همچون مدرسه تلویزیونی و بسته‌های آموزشی که توسط گروه‌های آموزشی استان تهیه شده است، استفاده می‌کنند.

این مقام مسوول از توزیع ۲۷۸ هزار و ۹۵۰ بسته آموزشی در بین دانش آموزان استان خبر داد و گفت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بیش از ۳۱۷ هزار نفر از دانش آموزان استان از طریق شبکه‌های تلویزیونی و تماس تلفنی آموزش‌های لازم را دریافت کرده اند.

منبع مهر

انتهای پیام/

281347