مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها در گفت‌و‌گو با پرسون تشریح کرد؛

جزئیات دقیق اعطای کارت‌های اعتباری به مردم/ امکان برداشت پول از کارت ها وجود دارد؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بیان کرد: با توجه به نوع تضمین و پشتوانه کارت اعتباری که سهام عدالت و یا یارانه نقدی است و همچنین تعداد خانوار، کارت‌های مختلفی صادر می‌شود.
تصویر جزئیات دقیق اعطای کارت‌های اعتباری به مردم/ امکان برداشت پول از کارت ها وجود دارد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، هفته گذشته حسن روحانی، رئیس‌جمهور خبر از اختصاص یک کارت اعتباری به مردم با پشتوانه سهام عدالت، یارانه نقدی و یا سایر اوراق به صورت الکترونیکی داد.

با توجه به صحبت‌های رئیس جمهور ابهاماتی در خصوص چگونگی پرداخت کارت‌های اعتباری وجود دارد. از جمله این که، پشتوانه این کارت به طور دقیق و مشخص چیست؟ آیا این پرداخت به پشتوانه سود سهام عدالت افراد است و یا از اصل سهام کسر می‌شود؟ و در نهایت این که چرا این وام به صورت نقدی پرداخت نمی‌شود و رئیس جمهور تاکید به عدم مراجعه به بانک‌ها دارند؟

خبرنگار اقتصادی پرسون، برای تصریح این موضوع گفت‌و‌گویی با امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه‌ها داشته که به شرح ذیل است.

امید حاجتی گفت: یک کارت اعتباری با هماهنگی بانک مرکزی و سایر بانک‌های عامل برای هموطنان در نظر گرفته شده است که در دوره های 4 ماهه مستهلک می‌شود.

وی ادامه داد: پشتوانه این کارت اعتباری، یارانه نقدی خانوار، ارزش سهام عدالت و یا هر تضمین دیگری که هموطنان به بانک‌های عامل تحویل دهند؛ است.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها افزود: با توجه به نوع تضمین و پشتوانه کارت اعتباری که سهام عدالت و یا یارانه نقدی است و همچنین تعداد خانوار، کارت‌های مختلفی صادر می‌شود.

حاجتی تصریح کرد: اگر پشتوانه این اعتبارات، یارانه نقدی باشد، مانند این است که یارانه ها 4 ماه قبل از موعد پرداخت شده و خانواده‌ها دیگر نباید منتظر واریز آن باشند.

وی بیان کرد: این اعتبارات در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی صورت می‌گیرد به همین دلیل کسانی که تمایل به دریافت این کارت دارند صرفا می‌توانند خرید کالا انجام دهند و امکان برداشت پول از این اعتبارات وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در پایان گفت: این تصمیم با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی نامناسب برخی از هموطنان شرایط مناسبی را برای آن ها فراهم می‌کند تا بتوانند در صورت نیاز کالاهای خود را زودتر از موعد واریز یارانه‌های نقدی و یا سایرمنابع درآمدی خانوار تامین کنند.

281274

نظرات شما ( 1 نظر )

امیررضاعظیمی |
دوشنبه 23 فروردین 140001:03
انهایی سهام عدالت ندارندتکلیفشون چیست