۶ هزار و ۱۵۴ مستمری جدید در استان مرکزی دایر شده است

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: ۶ هزار و ۱۵۴ مستمری جدید سال گذشته برای افراد زیر پوشش این نهاد بیمه‌گر در استان دایر شده است.
تصویر ۶ هزار و ۱۵۴ مستمری جدید در استان مرکزی دایر شده است

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی،علیرضا حسینی روز شنبه افزود: ۹۹ هزار و ۲۶۹ مستمری بگیر زیر پوشش خدمات اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی قرار دارند و این استان به عنوان پایتخت صنعت و تولید ایران یکی از قطب های مهم کارگری و خدمات بیمه ای به این قشر محسوب می شود.

وی ادامه داد: شمار مستمری بگیران جدید استان در سال ۹۷ بیش از ۹۳ هزار نفر بود که این شاخص پارسال در مقایسه با مدت مشابه قبل آن حدود ۶ و ۶۱ صدم درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی یادآورشد: ۱۸۹ هزار و ۳۰۹ نفر مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش اداره کل تامین اجتماعی این استان قرار دارند.

حسینی خاطرنشان کرد: ضریب پوشش بازنشستگان نسبت به بیمه‌پردازان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی سه و هفتم دهم بیمه‌پرداز است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی با یادآوری افزایش ۳۹ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل‌بگیر سازمان تامین اجتماعی در سال‌جاری، افزود: حقوق بازنشستگان حداقل بگیر این سازمان با ۳۰ سال سابقه، با در نظر گرفتن افزایش سالیانه حقوق (۳۹ درصد امسال) و متناسب سازی حقوق بازنشستگان، فروردین امسال نسبت به اسفندماه سال گذشته حدود ۵۰ درصد افزایش یافته‌است.

حسینی ادامه داد: بازنشستگانی که میانگین حقوق آنان تا اسفندماه سال گذشته ۲۸ تا ۲۹ میلیون ریال بود در فروردین ماه امسال با افزایش حقوق سالانه و متناسب سازی به ۴۲ میلیون و ۸۸۰ هزار ریال افزایش یافته‌است.

وی از افزایش حقوق ۱۳۰ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر سازمان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه در فروردین ماه امسال نسبت به اسفندماه سال ۹۷ خبرداد و گفت: این افزایش حقوق در چهار مرحله شامل افزایش حقوق سالیانه سال ۹۹، متناسب سازی مردادماه سال گذشته و افزایش سالانه و متناسب سازی حقوق بازنشستگاه در سال ۱۴۰۰ انجام شده‌است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای عدالت درمانی نیز اسفندماه سال گذشته مقرر شد در شهرستان‌هایی از جمله دلیجان، محلات و خمین که سازمان تامین اجتماعی در آن شهرستان‌ها مراکز درمانی ملکی ندارد خدمات درمانی در مراکز دولتی به صورت رایگان به بیمه شدگان ارایه شود.

حسینی حذف دفترچه درمان و اجرای نسخه الکترونیک را از جمله اقدامات سازمان تامین اجتماعی در سال گذشته عنوان کرد و گفت: نیاز است اجرای این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی که مقداری آهسته است تسریع شود.

۹۷۹ هزار و ۹۲۲ نفر از جمعیت استان مرکزی تحت پوشش اداره کل سازمان تامین اجتماعی استان این استان قرار دارند.

281175