مدیرکل بهزیستی استان زنجان خبر داد:

ایجاد 2000 فرصت شغلی جدید برای مددجویان

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال برای یک هزارو ۹۸۰ نفر از مددجویان تحت پوشش این اداره از سال 96 تاکنون خبر داد و گفت: این اقدام به منظور توانمندسازی این قشر صورت گرفته است.
تصویر ایجاد 2000 فرصت شغلی جدید برای مددجویان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد محمدی قیداری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، هدف اصلی سازمان و هدف غایی فعالیت های بهزیستی را توانمند سازی مددجویان اعلام کرد و افزود: در برنامه ریزی یک مددکار جهت توانمندسازی مددجو، خروج از چرخه حمایتی باید مد نظر باشد و این در حالی است که حمایت تخصصی از مددجو همواره ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اختصاص وام اشتغال به مددجویان بدون ایجاد زمینه اشتغال، آموزش مهارت لازم، نظارت و فراگیری راههای کسب و کار جدید موثر نخواهد بود.

این مسوول ادامه داد: کارشناسان اشتغال بهزیستی باید با توجه به شناخت دقیق از توانمندی مددجو و زمینه اشتغال وی و همچنین آشنایی با شغل های جدید، تسهیلات نو و روش های جدید بهترین پیشنهاد را برای ایجاد اشتغال پایدار مددجو ارائه کنند، به شکلی که این اشتغال موفقیت آمیز بوده و شرایط توانمندسازی مددجو را فراهم کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان همچنین از ایجاد اشتغال برای ۶۷۲ مددجو درسال گذشته خبرداد و گفت: ترمیم حقوق، پرداخت سهم بیمه کارفرمایی و غیره از جمله حمایت های بهزیستی از ایجاد اشتغال پایدار مددجویان است.

به گفته وی، بهزیستی حامی کارفرمایانی است که نیروی کار خود را از بین جامعه هدف این اداره انتخاب می کنند و همچنین کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری این افراد اقدام کرده، بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت کنند، می توانند علاوه بر دریافت مشوق هایی چون وام کم بهره از خدمات پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت پنج سال برای نیروی به کار گرفته شده نیز بهره مند شوند.

محمدی افزود: طی سال گذشته از مجموع ۶۷۲ نفر برای ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق روستایی و ۳۳۶ نفر از افراد تحت پوشش در مناطق شهری اشتغالزایی انجام گرفته است که از این تعداد ۱۱۲ نفر از طریق منابع CBR, گروههای همیار، مراکز غیردولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض و غیره بوده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی مددجویان مبلغی را نیز به عنوان جبران عدم کارآیی به کارفرمایان می‌پردازد که اگر مددجویی مشکل جسمانی دارد جهت جبران عدم کارایی اعتباری به کارفرما تزریق می‌شود که سال گذشته بیش از ۳۶۰ میلیون تومان به واجدین شرایط پرداخت شده است.

منبع: ایرنا

281035