چهارشنبه، ۱۸ فروردین؛

۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام امروز باید بدانید

خلاصه‌ی مذاکرات آخرین جلسه فدرال رزرو ارائه می شود، پول هند به پایین ترین سطح چهار ماهه سقوط کرد، سهام‌ها همچنان کم نوسان هستند، نفت نیز پیش از داده های موجودی ایالات متحده با مشکل روبرو است و کوین بیس پیش از لیست مستقیم خود در بورس نیویورک، گزارش درآمد خود را اعلام کرده است. آنچه باید در چهارشنبه، ۷ آوریل در مورد بازارهای مالی بدانید اینجا آمده است.

تصویر ۵ نکته که پیش از شروع بازار سهام امروز باید بدانید

به گزارش سایت خبری پرسون، در ادامه ۵ نکته دانستنی مهم پیش از شروع بازار سهام امروز ( 18 فروردین) را با هم می خوانیم:

۱. فدرال

فدرال رزرو خلاصه‌ی مذاکرات آخرین جلسه سیاست خود را منتشر می کند و به پیام کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول جزئیات بیشتری اضافه می کند. این مطالب ممکن است تضاد جالبی با چشم انداز روزافزون اقتصاد ایالات متحده ایجاد کنند: صندوق بین المللی پول پیش بینی خود را برای رشد ایالات متحده در سال جاری در روز دوشنبه از تنها 5.5٪ در ژانویه، به 6٪ اصلاح کرد.

توماس بارکین و چارلز ایوانز ، روسای بانکهای فدرال ریچموند و شیکاگو نیز سخنرانی خواهند کرد و داده های تجاری مارس در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت ایران احتمالاً نشان دهنده‌ی قدرت تقاضای ایالات متحده خواهد بود.

در همین حال ، رابرت کاپلان ، رئیس بانک فدرال دالاس ، در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال گفت که انتظار دارد تا پایان سال رشد 6.5٪ و نرخ بیکاری تنها 4٪ باشد.

۲. کرونا و روپیه

روپیه پس از این که بانک رزرو هند نسبت ذخایر نقدی خود را کاهش داد، به کف چهار ماهه سقوط کرد.

بانک رزرو هند علی رغم افزایش مجدد تورم در ماه گذشته به بیش از 5 درصد ، نرخ های بهره اصلی خود را بدون تغییر باقی گذاشت.

اقتصاد هند با موج تازه‌ی کرونا دست و پنجه نرم می کند. میانگین هفت روزه‌ی مبتلایان جدید در روز دوشنبه به رکورد جدیدی رسید و میانگین مرگ و میر هفت روزه به بالاترین حد از دسامبر(آذر) رسیده است.

هند با تسریع در برنامه واکسیناسیون خود ، البته به قیمت محدود کردن صادرات به کشورهایی مانند انگلیس ، به این مشکل واکنش نشان داده است.

۳. سهام‌ها با نوسان کمی باز میشوند

سهام‌های ایالات متحده امروز نیز با نوسان کمی باز میشوند که نشان میدهد دوره‌ی جدید چک‌های حمایتی مستقیماً وارد بازار سهام نخواهد شد.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی داو جونز ۲۰ واحد یا کمتر از ۰.۱٪ رشد کرده بود، S&P500 نیز کمتر از ۰.۱٪ رشد کرده بود و نزدک هم شاهد رشد ۰.۲ درصدی بود.

امروز تقویم درآمد سبک است و فقط Simply Good Foods ، Lamb Weston و RPM International گزارش می دهند. سهام دیگری که احتمالاً مورد توجه قرار خواهد گرفت شامل آمازون است که مدیر عامل آن جف بزوس حمایت خود را از برنامه های رئیس جمهور بایدن برای افزایش مالیات بر درآمد شرکت در روز سه شنبه نشان داد و سامسونگ که از افزایش 44 درصدی سود عملیاتی برای آخرین سه ماهه در جلسه آسیا رونمایی کرد.

۴. کوین بیس

مرکز ترید ارزهای دیجیتال، کوین بیس، پیش از لیست برنامه ریزی شده مستقیم خود در این سه ماهه، انتظارات خود برای اولین نتایج سه ماهه‌‌ی این شرکت را رونمایی کرد.

این شرکت گفت که درآمد حاصل از آن در سه ماهه اول سال 2021 بیشتر از کل سال 2020 یعنی 1.8 میلیارد دلار بود ، اما پیش بینی های سود خالص خود را به 730 تا 800 میلیون دلار افزایش داد. حتی کف این محدوده حاکی از سود عملیاتی زیبایی است ، اما گسترش این محدوده یادآور نوسانات تجارت این شرکت است.

این شرکت پیش بینی می کند حجم معاملات در بقیه سال کند شود. این شرکت معاملات ماهانه کاربران ، معیار اصلی خود را به طور متوسط ​​5.5 میلیون ، در مقایسه با 6.1 میلیون در سه ماهه اول ، پیش بینی می کند.

۵. نفت

به دنبال تصمیم هفته گذشته اوپک و متحدانش برای افزایش تولید بیش از 1 میلیون بشکه در روز در سه ماهه دوم ، قیمت نفت خام همچنان زیر 60 دلار در هر بشکه نوسان می کند. با پیشرفت همه گیری در هند ، آمریکای جنوبی و اروپا ، که پیش بینی می شود همه‌ی آنها برای مدتی به علت قرنطینه از تقاضا عقب بمانند ، شرایط برای نفت بدتر شده است.

تا ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت ایران، معاملات آتی نفت خام آمریکا ۰.۹٪ رشد کرده و به ۵۹.۸۸ دلار رسیده بود و برنت نیز با رشد ۱.۱ درصدی به ۶۳.۸ دلار رسیده بود.

دولت ایالات متحده داده های موجودی خود را برای هفته گذشته در ساعت ۷ بعد از ظهر به وقت ایران منتشر می کند. کاهش 1.436 میلیون بشکه ای پیش بینی میشود.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه سایت خبری پرسون نمی باشد.

منبع: investing

280862