مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خبر داد:

ساخت 2 هزار و 286 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه 2862 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در استان ساخته شده است، بیان کرد: همچنین بیش از 4511 واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ساخته شده است.

تصویر ساخت 2 هزار و 286 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در کردستان

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، رضا قادری؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان امروز در جمع خبرنگاران که به مناسبت سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برگزار گردید، اظهار داشت: به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طرح های بسیاری در استان کردستان در دست اجرا و یا افتتاح داریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در ادامه بیان داشت: یکی از این طرح ها افتتاح 3 طرح هادی در روستاهای «دهول» شهرستان سروآباد، دیگری در روستای «کرفتو» شهرستان دیواندره و دیگری نیز در روستای «توبره ریز» شهرستان دهگلان می باشد.

قادری تاکید کرد: برای اجرای این سه طرح هادی اعتباری بالغ بر 17 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: شهرهای زاگرس نشین به علل طبیعی جزو استانهای حادثه خیر کشور محسوب می شوند که همین امر مقام سازی خانه ها در این مناطق را به یک امر ضروری تبدیل کرده است.

وی در ادامه تشریح کرد: طبق آخرین آمار تنها 40 درصد از ساختمان های موجود در کردستان مقاوم سازی شده اند که بیشتر این واحدها نیز در روستاهای بزرگ قرار دارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: در حال حاضر 1353 طرح هادی در بیش از 177 روستای کردستان بازنگری شده است و از سوی دیگر هم اکنون شاهد اجرای طرح هادی در 545 روستای این استان هستیم.

این مقام مسئول در ادامه تاکید کرد: تاکنون 1695 روستا در کردستان که جمعیتی بالای 20 خانوار دارند در بحث طرح هادی شناسایی شده اند و در اولین فرصت مناسب این طرح در این روستاها وارد فاز عملیاتی خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با اشاره به اینکه 2862 واحد مسکن شهری برای قشرهای آسیب پذیر در استان ساخته شده است، بیان کرد: همچنین بیش از 4511 واحد مسکن در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ساخته شده است.

قادری ادامه داد: همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای محرومین سطح استان کردستان تاکنون بیش از دوهزار واحد مسکونی ساخته است که در این راستا سازمان برنامه و بودجه استانداری کردستان همراه و یاور ما بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: یکی دیگر از کارهای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان امدادرسانی به حادثه دیدگان کشور بر اثر حوادث طبیعی بوده است که در این راستا بیش از 11 هزار مسکن آسیب دیده تعمیر و مرمت شده است.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: این طرح در کردستان هم اجرا شده است و طبق آخرین آمار بیش از 6400 واحد مسکونی که عوامل طبیعی باعث خسارت هایی به آنها شده است، دوباره مرمت و تعمیر شده اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان افزود: یکی از طرح های بسیار مهم و تاثیرگذار، طرح اقدام ملی مسکن می باشد که در راستای انجام این طرح عملیات ساخت 3 هزار واحد در قالب این طرح در استان کردستان آغاز شده است.

آیین مهر ـ استان کردستان

280803