رحیمی جهان آبادی:

مانعی برای صادرات تجهیزات دفاعی ایران نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران یکی از تواناترین کشورها در ساخت انواع تسلیحات در منطقه است و این توانایی را دارد تا ارتش کشورهای دیگر را بر اساس قراردادهایی مجهز کند و به کشورها سلاح بفروشد.
تصویر مانعی برای صادرات تجهیزات دفاعی ایران نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به اینکه ایران در صادرات تجهیزات دفاعی هیچ مشکلی ندارد، گفت: همه کشورهایی که توان تولید تسلیحات دفاعی خود را دارند و مازاد بر نیاز توانایی تامین نیاز دیگران را دارند، می توانند در چارچوب قوانین بین المللی و از آن بخش از سلاح هایی که در عرصه بین المللی قابل خرید و فروش است با کشورهای دیگر قرارداد ببندند و سلاح مورد نیاز آنها را تامین کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: ایران یکی از تواناترین کشورها در ساخت انواع تسلیحات در منطقه است و با سعی و تلاشی که در طول این سال ها انجام شده نه تنها نیاز دفاعی خود را برطرف می کند بلکه این توانایی را دارد تا ارتش کشورهای دیگر را بر اساس قراردادهایی مجهز کند و به کشورها سلاح بفروشد.

وی اظهار داشت: با توجه به شرایطی که به لحاظ آب و هوایی، جغرافیایی، اقلیمی بر کشورهای پیرامون ما حاکم است، تسلیحات ساخت ایران با این شرایط سازگار تر است، با توجه به اینکه ایران این توانایی را دارد که حمایت تسلیحاتی و مستشاری انجام دهد و عملکرد ایران نیز نشان داده است که نیروهای نظامی ایران تا چه میزان قدرت و اثرگذاری بر تحولات منطقه دارند، صادرات تجهیزات دفاعی نیز می تواند اقدام مناسبی باشد.

رحیمی جهان آبادی در ادامه تاکید کرد: ایران این توانایی را به لحاظ تکنولوژی و فنی دارد که بخشی از تسلیحات ساخت خود را در اختیار سایر کشورها قرار دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه همکاری نظامی در منطقه برای بحث مقابله با تروریسم و جلوگیری ازنفوذ قدرت های بزرگ در منطقه ضرورت دارد، گفت: شیوه ای که کشورهای بزرگ برای سلطه بر کشورهای در حال توسعه دارند این است که تامین نیازهای تسلیحاتی آنها را دراختیار بگیرند، اما اگر کشورهای در حال توسعه بتوانند تجهیزات دفاعی خود را تامین کرده و در اختیار هم قرار دهند می توان سلطه و نفوذ کشورهای بزرگ در منطقه را کاهش داد که به نفع همه کشورها است.

منبع : خانه ملت

280745