۱۲ شهرستان استان مرکزی به وضعیت قرمز پیوست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۲ شهرستان استان مرکزی در رنگ‌بندی کرونا قرمز هستند و شرایط پرخطر بر این استان حاکم شده است.

تصویر ۱۲ شهرستان استان مرکزی به وضعیت قرمز پیوست

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، دکتر علی علی محمدی روز چهارشنبه افزود: با وجود اینکه تا دیروز تنها پنج شهرستان، اراک،خمین، ساوه،زرندیه و دلیجان در فهرست رنگ بندی وزارت بهداشت ،درمان و آموزش پزشکی وضعیت قرمز داشتند به یک باره هفت شهرستان دیگر از نارنجی به جدول قرمز پیوسته اند که بیانگر و خامت اوضاع و سرعت انتشار بالا است.

وی اظهارداشت: شهرستان‌های خنداب، شازند، کمیجان،تفرش، فراهان، محلات و آشتیان امروز در آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرمز شده‌اند و بحران بیماری و شرایط خیلی پرخطر در استان مرکزی نگران کننده است.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: بر اساس نتایج آزمایشگاهی در شبانه روز اخیر ۵۳۸ مورد ابتلای جدید به کرونا در استان مرکزی شناسایی شده است.

دکتر علیمحمدی عنوان کرد: ۴۸۰ بیماران کرونایی جدید نیز در شبانه روز اخیر به صورت سرپایی خدمات گرفته‌اند و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه بمانند و سه نفر نیز در این مدت جان خود را بر اثر کرونا از دست داده‌اند.
تاکنون ۴۱ هزار و ۸۹۲ نفر در استان مرکزی به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

280726

مطالب مرتبط