اظهارات جنجالی علی مطهری در کلاب هاوس:

از پشت پرده انتخاب دو وزیر تا حکیمانه بودن تعدد زوجات و لزوم تحریک مردان!

علی مطهری تصریح کرد: به اعتقاد بنده در مواردی که نظر رئیس جمهور با نظر رهبری متفاوت است، رئیس جمهور باید با مردم صحبت کند و اعلام نماید که این انتخاب، انتخاب من نبوده و نظر مقام معظم رهبری است و بنده نیز اطاعت کردم. به این صورت مشکل حل شود و اگر بعداً آن شخص مشکلاتی ایجاد کرد رئیس جمهور اعلام می‌کند که این انتخاب من نبوده است.
تصویر از پشت پرده انتخاب دو وزیر تا حکیمانه بودن تعدد زوجات و لزوم تحریک مردان!

به گزارش سایت خبری پرسون، با داغ شدن حضور سیاسیون در کلاب هاوس علی مطهری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و کاندیدای ریاست جمهوری سیزدهم اظهاراتی پرسروصدا را مطرح کرد که در ابتدا به انتقاد از کسانی پرداخت که موافق اختیاری بودن حجاب هستند و در این باره اظهار کرد: من حجاب را انتخاب نمی‌بینم و به آزادی در آن اعتقاد ندارم. من نیمه عریان بودن را آزادی انسانی نمی‌دانم و آن را آزادی حیوانی و غریزی تلقی می‌کنم.

وی همچنین گفت: هنوز هم معتقدم اگر رفراندومی برگزار شود رای اکثر مردم به حجاب اختیاری نخواهد بود.

مطهری در بخشی از صحبت های خود به فیلتر تلگرام اشاره کرد و گفت: تجربه موفقی نبود. فیلترینگ باید بر اساس محتوا انجام شود و وقتی در پلتفرمی دیده می‌شود مسائل غیراخلاقی به اشتراک گذاشته می‌شود؛ فیلتر شدن لازم است اما تبادل آرا باید آزاد باشد.

وی درباره موضوع زنان و مردان در جامعه و رفتار آنان نظرات جنجالی داد و گفت: اگر کسی کنار دریا تحریک نمی شود بیمار است. خدا خواسته ما تحریک شویم، باید تحریک شویم. اینکه جوان ما با دیدن دست یک خانم تحریک می شود، خوب است. الان در اروپا مشکل دارند با این مسئله و تحریک نمی شوند. مردها تحریک نمی‌شوند و زن‌ها رو می‌آورند به مردهای آفریقایی!

نماینده سابق مجلس درباره تعدد زوجات عنوان کرد: این کار بسیار حکیمانه‌ است. چون زنان آماده‌ ازدواج از تعداد مردان بیشتر است و نباید حق ازدواج کردن را از زنان گرفت.

وی در خصوص تیم مشاوره خود برای ورود به انتخابات سیزدهم اظهار داشت: بنده مشاوران مختلفی در حوزه‌های اقتصاد، سیاست خارجی، مسائل فرهنگی و اجتماعی دارم و از آن‌جایی که اقتصاددان نیستم مشاوران اقتصادی خوبی در کنارم هستند.

مطهری افزود: به اعتقاد بنده رئیس‌جمهور باید با اقتصاد آشنا باشد و در عین حال بهتر است که اصلاً اقتصاددان نباشد چرا که اگر اقتصاددان باشد میخواهد حتماً نظرات خود را عملی کند و این مسئله ممکن است مشکلاتی را برای کشور ایجاد نماید.

وی ادامه داد: مشاوران اقتصادی من کارشناسان متبحری هستند که همگی خارج از حکومت و دولت می‎باشند و برخی از آن‌ها نیز نظرات متفاوتی دارند یعنی من مشاوری دارم که بینش سوسیالیستی دارد یا مشاور دیگری دارم که کاملاً به اقتصاد آزاد معتقد است که من پس از شنیدن نظرات همه آن‎ها تصمیم خواهم گرفت. به عقیده من باید کار را به متخصصان سپرد و به حرف آن‌ها گوش کرد.

نماینده سابق مجلس در تشریح مدل فکری خود در بحث اقتصادی بیان کرد: من معتقدم که دولت نباید متصدی باشد و مانع رقابت مردم شود و یا این‌که قدرت‌های حاکمی در اقتصاد کشور باشند که بخش خصوصی نتواند با آن‌ها رقابت کند باید شرایط مساوی را برای همه مردم ایجاد کنیم تا در فضایی سالم به رقابت بپردازند.

مطهری خاطر نشان کرد: نگاه کلی من این است که اقتصاد بیش‌تر در دست مردم باشد و دولت سیاست‌گذار و ناظر باشد. در این صورت است که هم می‌توان تورم را بهتر کنترل کرد و هم نظارت بهتری انجام داد.

روند انتخاب اعضای کابینه باید شفاف و روشن باشد

وی در خصوص روند انتخاب اعضای کابینه دولت و این‌که گفته می‌شود انتخاب اعضای کابینه صرفاً با نظر رئیس جمهور منتخب صورت نمی‌گیرد و باید هماهنگی‌هایی خصوصاً با مقام معظم رهبری انجام شود، اظهار کرد: چنین مسئله‎‌ای که اعضای کابینه را حتماً باید با نظر رهبری مطابقت داده و نظر موافق ایشان را داشته باشیم یعنی این‌که کابینه اول باید به تأیید مقام معظم رهبری برسد و بعداً استعلام شود، در قانون وجود ندارد.

این کاندید ریاست جمهوری ادامه داد: در برخی موارد ممکن است که مقام معظم رهبری چنین نظری داشته باشند. معمولاً در خصوص وزارت ارشاد و وزارت اطلاعات مقام رهبری نظر دارند.

وی همچنین تصریح کرد: به اعتقاد بنده در مواردی که نظر رئیس جمهور با نظر رهبری متفاوت است، رئیس جمهور باید با مردم صحبت کند و اعلام نماید که این انتخاب، انتخاب من نبوده و نظر مقام معظم رهبری است و بنده نیز اطاعت کردم. به این صورت مشکل حل شود و اگر بعداً آن شخص مشکلاتی ایجاد کرد رئیس جمهور اعلام می‌کند که این انتخاب من نبوده است.

علی مطهری در پایان گفت: باید همه چیز روشن و شفاف باشد و اینطور نباشد که افرادی را از راه‌های مختلف به رئیس‌جمهور تحمیل کنند و او نیز باید پاسخگو باشد.

280658