از 3 واگن ملی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد

شهردار تهران از رونمایی از یک رام قطار ۳ واگن ملی با حضور رئیس جمهور در روز پنج‌شنبه هفته جاری خبر داد.
تصویر از 3 واگن ملی با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد

به گزارش سایت خبری پرسون، پیروز حناچی در دویست و هشتاد و چهارمین جلسه شورای شهر تهران ضمن تبریک سال نو و وورد به سال 1400 به تشریح اقدامات شهرداری تهران در سال 99 پرداخت و گفت: ورود به سال 1400 قطعاً نقطه عطفی در تاریخ معاصر تهران خواهد بود و همانطوری که امروز به وقایع سال 1300 مراجعه می‌کنیم در آینده هم نسبت به این روزها به همین شکل نگاه خواهد شد.

شهردار تهران در ادامه افزود: اگر مروری کوتاه بر سال 99 داشته باشیم و ببینیم چه اقداماتی انجام دادیم باید بگوییم به طور قطع سال 99 یکی از سخت ترین سال‌های نظام مدیریت شهری بعد از انقلاب اسلامی بود که پشت سر گذاشتیم. تورم شدید که تاثیر خود را بر افزایش بهای خدما ت در شهر گذاشته بود و همراهی آن با کاهش درآمد ها و شرایط کرونایی از جمله شرایطی بود که بر مدیریت شهری مستولی بود.

حناچی افزود: در کنار اینها رعایت انضباط مالی و فیزیکی در شهر شرایطی بود که انتخاب کردیم به جهت قول‌هایی که به مردم دادیم و امسال که سال انتخابات و تغییر است باید تلاش کنیم این نگاه ادامه پیدا کند فارغ از اینکه چه کسی مدیر شهر انتخاب می‌شود. امیدواریم هر کسی که مدیر شهر می‌شود این نگاه را تعقیب کند چرا که این ریل که گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم اشاره‌ای کوتاه به اقدامات سال 99 داشته باشیم می‌توان از تحقق بیش از 90 درصدی بودجه سال 99 سخن گفت که البته بخشی از درآمد به ویژه درآمد های غیر نقد هنوز در سامانه ننشسته که در اینصورت این آمار بیشتر هم می‌شد.

شهردار تهران گفت: بر اساس آمار قطعی تا اوایل اسفند حدود 77 درصد بودجه نقد و غیر نقد محقق شد ولی در روزهای اخر سال هم به جهت منابع مالیات ارزش افزوده و اتفاقاتی که در تحقق بودجه غیر نقد افتاد، تحقق بودجه را بالای 90 درصد نشان می‌دهد. همچنین در روزهای آخر مسئله سال اوراق مشارکت سال 99 با عاملیت بانک شهر حل کردیم و در جلسه ای که با آقای جهانگیری و مسئولان بانک مرکزی برگزار شد موضوع عاملیت بانک شهر پذیرفته شد.

وی اضافه کرد: یکی از تحولات سال گذشته در حوزه حمل و نقل بوده به طوریکه میزان افتتاح تعداد ایستگاه‌های مترو و بهره برداری از خطوط در خور توجه است. بهره برداری از 39 کیلومتر خط مترو و 26 ایستگاه جدید، بهره برداری از 7.5 کیلومتر از خط 6 و افتتاح ایستگاه‌های جدید شهید ستاری، تربیت مدرس، یادگار امام(ره)، اشرفی اصفهانی در خط 6، امیر کبیر، برج میلاد، 40 تن دولاب، قیام و آهنگ در خط 7 در سال 99 به نتیجه رسید. طبق قولی که داده بودیم هیچ کدام از ایستگاه‌ها را بدون مناسب سازی افتتاح نکردیم، لذا در سال 99 ما 104 دستگاه پله برقی و 57 آسانسور با این هدف که فضاها مناسب سازی شده باشد به بهره برداری رساندیم.

حناچی افزود: بهره‌برداری از 24 رام قطار که 168 واگن یک طبقه را شامل می‌شود، 3 رام قطار در سال 99 و یک رام قطار 3 واگن ملی که رونمایی آن روز پنج شنبه با حضور رئیس جمهور رسماً پرده‌برداری خواهد شد، انتشار اوراق مشارکت به میزان 3750 میلیارد تومان در سال 99 و 3هزار میلیارد اوراق مشارکت بابت اورهال کردن ناوگان مترو در سال 99 نیز از دیگر اقدامات بوده است.

وی افزود: اضافه شدن 120 دستگاه اتوبوس و 120 دستگاه مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران، بازسازی 555 دستگاه اتوبوس دو کابین به طوری که در سال 99 ، 74 دستگاه اتوبوس دو کابین بازسازی شد، نوسازی 4332 دستگاه تاکسی و همچنین توسعه سامانه های هوشومند حمل و نقل در دستور کار بوده داست.

شهردار تهران ادامه داد: اگر بخواهیم اشاره‌ای به طرح‌های عمرانی هم داشته باشیم می‌توانیم به اجرای بیش از 700 هزار تُن آسفالت که توسط کارخانجات خودمان صورت گرفت و 50 درصدی نسبت به بخش خصوصی ارزان تر بود اشاره کنیم هر چند در این زمینه ما با بحران قیر مواجهیم و قیمت آن رو افزایش است.

حناچی ادامه داد: در سال 99 ، 300 کیلومتر مسیر پیاده و دوچرخه توسعه پیدا کرده موضوعی who هم بر آن تأکید می‌کند.

شهردار تهران اضافه کرد: در حوزه شهرسازی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته از جمله به نتیجه رسیدن پروژه فداییان اسلام بعد از سالیان طولانی، افزوده شدن بافت‌های فرسوده که هم در کمیسیون ماده 5 و هم در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید و بخش‌هایی از محدوده محلات که شرایط اضافه شدن به بافت فرسوده را داشتند امکان استفاده از تسهیلات دولت را برای نوسازی این بافت‌ها پیدا کردند؛ ساماندهی نفر آباد شهر ری با نگاه معماری ایرانی اسلامی، محله کن و فرحزداد نیز به تصویب رسید و همینطور نگاه جدید به میدانگاه‌های شهری و بهره برداری از آن که امیدواریم با شدت بیشتری تعیقیب شود.

حناچی افزود: بازنگری در طرح تفصیلی محدوده 108 هکتاری برج میلاد و گود خطرناک برج و شیوه بارگزاری آن هم در این طرح دیده شد و ابلاغ طرح تفصیلی منطقه 22 از دیگر اقدامات در حوزه شهر سازی بوده است همچنین در حوزه برنامه‌ریزی و بودجه هم تحولات زیادی به وجود آمد از جمله شیوه بودجه‌ریزی سال 1400 که کار بزرگی بود.

حناچی گفت: سال 99 سال پربرکتی بود و در عین شرایطی سختی که داشتیم با حمایت شما اعضا و تلاش مدیریت شهری تلاش کردیم در آستانه انتخابات با آرامش شهر را اداره کنیم و امسال هم همین کار را خواهمیم کرد و درگیر فضای انتخاباتی نخواهیم شد.

280620