جابجایی بیش از 196 هزار مسافر نوروزی در گیلان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از جابجایی ۱۹۶ هزار و ۸۰۶ مسافر در طرح نوروزی امسال خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش ۱۸۷ درصدی هم در سفر و هم در مسافر از طریق پایانه های استان در طرح نوروزی امسال نسبت به طرح نوروزی سال گذشته هستیم.
تصویر جابجایی بیش از 196 هزار مسافر نوروزی در گیلان

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، فریبرز مرادی با اشاره به وضعیت جابجایی مسافران با استفاده از ناوگان حمل و نقل مسافر استان گیلان در طرح نوروزی ۱۴۰۰، اظهار کرد: از ۲۵ اسفند لغایت ۱۵ فروردین، در مجموع ۳۸ هزار و ۱۲۱ سفر با استفاده از ناوگان حمل و نقل مسافر استان گیلان به مقاصد درون و برون استانی صورت گرفته است.

وی از جابجایی ۱۹۶ هزار و ۸۰۶ مسافر همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی طی مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد: در طرح نوروزی سال ۱۳۹۹ نیز شاهد انجام ۱۳ هزار و ۲۷۸ سفر و جابجایی ۶۸ هزار و ۴۹۷ مسافر به مقاصد درون و برون استانی بودیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از افزایش ۱۸۷ درصدی سفر و افزایش ۱۸۷ درصدی مسافر در طرح نوروزی امسال نسبت به طرح نوروزی سال گذشته خبر داد و گفت: به دلیل شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا در سال گذشته شاهد کاهش سفرها بودیم.

مرادی، همچنین از افزایش ۱۸ درصدی سفر در طرح نوروزی امسال نسبت به طرح نوروزی سال ۹۸ خبر داد و خاطرنشان کرد: در مقایسه با نوروز سال ۹۸ همچنین شاهد کاهش چهار درصدی مسافر نوروزی طی عید امسال هستیم.

وی با اشاره به ورود یک میلیون و ۲۵۵ هزار و ۶۶۲ وسیله نقلیه به گیلان از ۲۳ اسفند لغایت ۱۵ فروردین، یادآور شد: همچنین یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۶۳۷ وسیله نقلیه از گیلان خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان همچنین اظهار کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد ۲۸۲ درصد افزایش در ورود به استان و ۲۵۰ درصد افزایش در خروج از استان هستیم.

منبع: ایسنا

280579