سه هزار و ۳۶ طرح توسعه شبکه برق در منطقه یک کشور بهره‌برداری شد

پنج طرح بزرگ توزیع برق کشور در قالب سه هزار و ۳۶ طرح توسعه، احداث، اصلاح و بهینه سازی شبکه برق در منطقه یک کشور روز سه‌شنبه در نخستین پویش هر هفته الف - ب - ایران با حضور وزیر نیرو به صورت‌ ویدئو کنفرانس بهره‌برداری شد.
تصویر سه هزار و ۳۶ طرح توسعه شبکه برق در منطقه یک کشور بهره‌برداری شد

به گزارش سایت خبری پرسون از مرکزی، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی در این آئین گفت: طرح های مذکور در منطقه یک شرکت های توزیع برق استان مرکزی،اصفهان،قم،تهران، قزوین، البرز و چهار محال بختیاری و شهرستان های تهران بزرگ، مشهد و اصفهان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال بهره برداری شدند.

محمد اله داد افزود: واگذاری ۲۵۵ هزار انشعاب برق به مشترکان، توسعه ۹۳۰ کیلومتر خطوط ۱۱ ،۲۰ و ۲۳کیلوولت و ۵۱۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، افزایش بیش از ۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت ۱۶۰۰مگاولت آمپر، برقدار کردن ۲۳ روستا و تبدیل ۲هزار و ۵۵۰ کیلومترسیم مسی به کابل خودنگهدار از طرح‌های ۱۰ شرکت توزیع برق کشور در قالب منطقه یک در نخستین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران است.

وی ادامه داد: عمده طرح‌های افتتاحی کشور در نخستین پویش #هرهفته_الف_ب_ایران در سال۱۴۰۰ در استان مرکزی در قالب ۲ هزار و ۳۱۸ طرح با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی اظهار داشت:خرید منطقه‌ای کابل خودنگهدار با کارگزاری استان مرکزی پیگیری شد که استفاده از کابل خودنگهدار باعث افزایش ایمنی، پایداری شبکه، کاهش تلفات، بهبود مبلمان شهری و حفظ محیط زیست است.

اله داد افزود: خرید ۱۲۳هزار دستگاه کنتور دیجیتالی توسط توزیع برق باعث ایجاد بازار رقابتی در بین تولید کنندگان و شکسته شدن قیمت ۲۵ درصدی کنتورها شد که درسال گذشته باعث افزایش و جهش تولید بین تولید کنندگان شد.

وی به چالش و تهدید جدی استخراج غیر مجاز رمزارزها با استفاده از تعرفه‌های یارانه‌ای برق اشاره کرد و افزود: با استفاده از کنتورهای هوشمند و داده کاوی رفتار و ارزیابی بار مصرفی یک‌هزار و ۱۰۰ مزرعه غیرمجاز ارز دیجیتال شناسایی که باعث شد از محل اصلاح تعرفه، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: توزیع برق استان با تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌های اجرایی نقش موفقی در اجرای پروژه‌های استانی داشته است.

مهدی زندیه‌ وکیلی بیان کرد: صنعت برق و سایر صنایع زیر بنایی دیگر باید در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با همکاری سایر صنایع موجبات رشد تولید را مهیا و باعث رونق و شکوفایی اقتصادی شود.

در پایان مراسم نخستین پویش#هر هفته الف_ب_ایران استان مرکزی در ارزیابی شاخص‌های کلیدی شرکت‌های توزیع در سال ۹۹موفق به دریافت لوح تقدیر و تندیس در حوزه‌های طرح های هما، سمن، چاوش و اصلاح ولتاژ شبکه، کاهش تلفات و تدوین برنامه‌های سال ۹۹ شد.
استان مرکزی دارای ۵۹۰ هزار مشترک خانگی است که حدود ۳۱ درصد از مجموع این مشترکان از خدمات برق امید بهره مند هستند.

وی اظهار داشت: برق ۸۹ هزار مشترک کم مصرف خانگی استان مرکزی در طرح برق امید از آبان ماه پارسال رایگان شد.

280537