با وجود دریافت نهاد دامی با ارز4200؛

احتکار مرغ دولتی در3460 واحد مرغداری/ رد پای وزارت صمت در عدم انجام وظیفه

نماینده خمینی‌شهر در مجلس گفت: 3460 واحد مرغداری نهاده‌های دامی را با وجود دریافت نهاده با ارز 4200 تومانی از تحویل مرغ کشتارشده به بازار خودداری کرده و یا احتکار کردند.
تصویر احتکار مرغ دولتی در3460 واحد مرغداری/ رد پای وزارت صمت در عدم انجام وظیفه

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 17 فروردین) در جلسه علنی مجلس و بعد از قرائت گزارش کمیسیون کشاورزی درباره توزیع نهاده‌های دامی اظهار داشت: حمایت از تولیدات دامی و کشاورزی همواره در دستورکار کمیسیون کشاورزی بوده است، اما وقتی برای بررسی وضعیت واردات نهاده‌های دامی به گمرک بندرعباس رفتیم متوجه شدیم که بخش عمده اضطرار توزیع نهاده‌های دامی مربوط به عدم ایفای وظایف وزارت صمت است.

وی افزود: روز گذشته در جلسه کمیسیون کشاورزی اعلام شد که 3460 واحد مرغداری در سطح کشور نهاده‌های دامی را با وجود آنکه این نهاده با ارز 4200 تومانی وارد شده است را دریافت کرده‌اند اما از تحویل مرغ کشتارشده به بازار خودداری کرده و یا احتکار کرده اند.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس تصریح کرد: وزارت صمت، ستاد تنظیم بازار و یا سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌ کننده بخشی از تصمیم‌گیرندگان درباره بازار مرغ و توزیع آن هستند، به همین دلیل وزارت صمت باید در کنار وزارت جهاد پاسخگوی وضعیت به وجود آمده در موضوع مرغ باشد.

280490