رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفت‌و‌گو با پرسون مطرح کرد؛

کاهش قیمت مسکن در صورت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لاکچری

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: مالیات از خانه‌های خالی در تمام دنیا وجود دارد و تحقق این طرح به نفع مردم است. مسلما با اجرایی شدن این طرح قیمت خانه و به تبع آن اجاره بها کاهش می‌یابد.
تصویر کاهش قیمت مسکن در صورت اخذ مالیات از خانه‌های خالی و لاکچری

خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با مصطفی قلی خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک داشته که به شرح ذیل است.

قلی خسروی در خصوص اقدام وزارت راه و شهرسازی در رابطه با تعیین سقف مشخص اجاره بها گفت: این موضوع به لحاظ شرعی مشکل دارد؛ با مطرح شدن این مورد حق مالکیت اشخاص نادیده گرفته می‌شود. علاوه بر این موضوع به افزایش بیشتر اجاره بها نیز منجر می‌شود و کسانی را که قصد اخذ اجاره بها کمتری داشته‌اند را به دریافت پول بیشتر ترغیب می‌کند.

وی در رابطه با اخذ مالیات از خانه‌ها و ماشین‌های لاکچری گفت: مالیات از این خانه‌ها در تمام دنیا وجود دارد و تحقق این طرح به نفع مردم است. مسلما با اجرایی شدن این طرح قیمت خانه و به تبع آن اجاره بها کاهش می‌یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به سخنان وزیر راه و شهرسازی مبنی بر کاهش ۲۵ درصدی قیمت خانه، افزود: انتظار ما برای کاهش قیمت‌ها در سال ۱۴۰۰، بیش از این رقم است. با توجه به این که در سال جاری برنامه‌ریزی‌هایی در خصوص اخذ مالیات از خانه‌های خالی، خانه‌های لاکچری و مالیات از عایدات وجود دارد.

قلی خسروی در پایان تاکید کرد: همیشه صحبت از دعوای میان مالک و مستاجر می‌شود؛ در حالی که مالک‌های خوبی وجود دارند که در دوران کرونا مبلغ اضافه‌ای از موجر دریافت نکردند. اما این موارد به تصویر کشیده نمی‌شود.

280386