مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی:

انجام سرگذشت پژوهی ۳۰۰شهید یزدی/ پرتال ملی شهدای دانش آموز تا پایان سال رونمایی می شود

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی از انجام سرگذشت پژوهی ۳۰۰شهید یزدی خبر داد.
تصویر انجام سرگذشت پژوهی ۳۰۰شهید یزدی/ پرتال ملی شهدای دانش آموز تا پایان سال رونمایی می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، حسین میرشریف ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه های دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی برگزار شد با بیان اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از قدیمی ترین تشکل های دانش آموزی است گفت: این تشکل دانش آموزی طرحی را از دهه ۸۰ با عنوان همکلاسی آسمانی آغاز کرد که دو ماموریت مهم را دنبال می کند.

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی، سرگذشت پژوهی شهدای دانش‌آموز و برگزاری یادواره های آنان را از مهمترین ماموریت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان دانست و گفت: ۳۶هزار شهید دانش آموز در کشور وجود دارد که این دو ماموریت را به صورت ملی، استانی، شهری و مدرسه ای دنبال می کنیم.

میرشریف ادامه داد: از همان ابتدا مدل سرگذشت پژوهی به این شکل بود که در هر مدرسه چهار دانش آموز انتخاب شده و سپس براساس دستورالعمل در زمینه زندگی نامه، شناسنامه فرهنگی،خاطرات شهدای دانش آموز شامل خاطرات همرزمان و خانواده همچنین وصیت نامه شهدا جمع آوری شده و در نهایت هم دلنوشته دانش اموزان جمع آوری کنندگان به این سرنوشت پژوهی اضافه می شود.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی یزد از سرگذشت پژوهی

حدود ۷هزار پرونده شهدای دانش آموز کشور خبر داد و ابراز داشت: از سال ۹۵ دببرخانه ملی همکلاسی آسمانی از استان ایلام به یزد منتقل شد و در این مدت بالغ بر ۲۸هرار دانش آموز در این طرح مشارکت داشتند.

وی از برگزاری هفتمین دوره طرح سرگذشت پژوهی از اوایل اسفند سال جاری به صورت مجازی خبر داد و ابراز داشت: در این دوره نیز دانش‌آموزان با انتخاب یک شهید اطلاعات لازم را به صورت مقاله نوشت، کلیپ، وصیت نامه و ...را جمع آوری و در کانالی که خودش ایجاد میکند قرار داده و با دعوت دوستان دانش‌آموزی در اختیار آنان قرار می دهد البته این آثار در عید سعید فطر داوری شده و آثار برتر انتخاب خواهند شد.

میرشریف با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با دست اندرکاران کنگره ملی شهدای استان ابراز داشت: یکی از محورهای صحبت های رهبری بحث شهدای دانش آموز بود که فرمودند باید بعد افشاری شهدا هم نیز دید شود و در کنار معرفی سرداران شهید، شهدای دانش‌آموز هم که تعداد آنان در استان به ۱۰۰۰شهیدمی‌رسد با نگاه الگو پذیری معرفی شوند.

مسئول دبیرخانه ملی همکلاسی آسمانی با تاکید بر این نکته که در بحث سرگذشت پژوهی بر اساس اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بیانیه گام دوم حرکت می کنیم گفت: طرح همکلاسی آسمانی الگو یابی و الگوپذیری شهدای دانش‌آموز را برای دانش آموزان نسل جدید دنبال میکند تا این قشر هم بتواند در شرایط فعلی جامعه نقش خود را همچون شهدا ایفا کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رسالت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ابراز داشت: این اتحادیه با ریاست حجت الاسلام علی اکبری به دنبال معرفی الگو برای تعالی دختران و پسران دانش آموز بوده و با توجه به اینکه احساس می‌شد فضای طرح همکلاسی آسمانی مرتبط با پسران است طرح دیگری را با موضوع شهید و شهادت با عنوان لشکر فرشتگان اجرایی کردیم که در این طرح به معرفی زنان شهیده، مادران و همسران شهید به عنوان الگو می پردازد.

میرشریف اضافه کرد: بر همین اساس هشتمین دوره سرگذشت پژوهی لشکر فرشتگان هم برگزار شده ضمن اینکه بیست و پنجمین یادمان شهدای دانش آموز را هم به صورت مجازی برگزار کردیم.

وی؛ رونمایی از سرود همکلاسی آسمانی با حضور رییس اتحادیه انجمن های دانش آموزان کشور، ارائه درخواست نامگذاری یکی از میدان های شهر با عنوان شهدای دانش آموز در شهر یزد، تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی با محوریت شهدای دانش آموز و با هدف معرفی این شهدا، اجرای برنامه آبروی مدرسه در سال تحصیلی آینده، برگزاری جشنواره تولیدات رسانه ای و مکتوب با محوریت شهدای دانش آموز، چاپ کتاب با محوریت این شهدا با قلم نوجوان ، چاپ سررسید شهدای دانش آموز در سال آینده و رونمایی از پرتال همکلاسی آسمانی تا پایان سال را از برنامه های آتی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان برشمرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با بارگذاری اطلاعات شهدای دانش آموزان در پرتال ملی همکلاسی آسمانی بانک اطلاعاتی خوبی در این زمینه به وجود خواهد آمد.

میرشریف با بیان اینکه کار سرنوشت پژوهی حدود ۳۰۰شهید یزدی انجام شده گفت: علاوه براین هر هفته در فضای مجازی شاد و دیگر شبکه های اجتماعی یک شهید دانش آموز کشور را معرفی می کنیم.

وی با اشاره به عضویت ۵هزار دانش آموز در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان گفت: زبده بابی و زبده پروری از اهداف اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بوده که پس از پرورش و تربیت این دانش آموزان، آنان را برای مشارکت دادن و همراه کردن هم سن و سالان خود در برنامه های اتحادیه مهیا میکنیم و به این ترتیب جریان های فرهنگی را در مدارس راه اندازی میکنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار پرسون در خصوص برنامه های این اتحادیه برای معرفی شهید ذوالفقاری به عنوان کوچکترین شهید دانش آموز کشور گفت: راه اندازی کانال این شهید والامقام با هدف بارگذاری مستندات در رابطه با این شهید در هفته آینده انجام خواهد شد ضمن اینکه ظرفیت تولید مستند از زندگی ایشان هم وجود دارد و امیدواریم بتوانیم در اینده نزدیک این مهم را رقم بزنیم.

مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی یزد در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه های این نهاد در زمینه تربیت دانش آموز تراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: مدل تربیتی دانش آموزان تراز انقلاب اسلامی بر اساس منظومه فکری تهیه شده و در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم برای اینده مدیرانی متخصص و متعهد تربیت کنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

280327