افزایش ٣۵ درصدی انتقال بسته‌های خرید اینترنتی در پست سمنان

مدیرکل پست استان سمنان عنوان کرد: جا به جایی مرسولات و خریدهای اینترنتی شهروندان استان سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش ۳۵ درصدی داشت.

تصویر افزایش ٣۵ درصدی  انتقال بسته‌های خرید اینترنتی در پست سمنان

به گزارش سایت خبری پرسون از سمنان، حمیدرضا آقاجانی ابراز داشت: ترافیک مرسولات و بسته های خرید اینترنتی استان سمنان سال گذشته به میزان ۳۲ هزار فقره بود.

وی ادامه داد: ترافیک مرسولات و بسته های خرید اینترنتی استان سمنان سال ۱۳۹۸ در حدود ۲۴ هزار و ۳۷۸ فقره بود.

مدیرکل پست استان سمنان اضافه کرد: شیوع کرونا و کاهش خریدهای حضوری، در افزایش استقبال در زمینه استفاده از بسترهای پستی استان در بخش بسته و امانت موثر بود.

آقاجانی تصریح کرد: ۱۲ هزار و ۵۳۴ مرسوله حاوی کتاب سفارشی متقاضیان در نمایشگاه سراسری تهران، از طریق خدمات پست استان سمنان به درخواست‌کنندگان در نقاط مختلف استان تحویل شد.

وی با اشاره به استقبال خوب مردم استان سمنان از نمایشگاه مجازی کتاب، اظهار داشت: هریک از این مرسوله‌ها شامل یک یا چند جلد کتاب بود.

وی بیان کرد: استان سمنان رتبه اول کشور را در زمینه کاهش مدت سیر مرسولات از زمان قبول تا توزیع کسب کرده و این به آن معنا است که هیچ مرسوله‌ پستی ورودی و خروجی در این استان رسوب نمی‌کند و به سرعت توزیع می‌شود.

مدیرکل پست استان سمنان با اشاره به اینکه امروزه بخش زیادی از کالاها و خدمات به شیوه اینترنتی خرید و فروش می‌شود، عنوان کرد: پست با دارابودن شبکه گسترده و تخصصی توزیع و ارسال مرسولات، به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حوزه تجارت الکترونیک مطرح است.

۲۶۸ واحد پستی در استان سمنان فعالیت دارند که ۸۳ واحد در شهرهای استان و ۱۸۵ واحد نیز در مناطق روستایی استان مشغول به خدمت هستند.

منبع: ایرنا

280191