استاندار هرمزگان تاکید کرد:

مانع حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس در گرو اتحاد کشورهای اسلامی

استاندار هرمزگان با اشاره به تأثیرگذاری دو کشور ایران و پاکستان در برقراری امنیت ‌تاکید کرد: کشورهای مسلمان باید ید واحده باشند و اگر این اتحاد تقویت شود برای حضور بیگانگان در منطقه دلیلی نیست.
تصویر مانع حضور بیگانگان در منطقه خلیج فارس در گرو اتحاد کشورهای اسلامی

به گزارش سایت خبری پرسون از هرمزگان، فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان که به منظور تقویت مناسبات نظامی بین دو کشور وارد بندرعباس شده است، ظهر امروز با ‌استاندار هرمزگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

فریدون همتی در دیدار با دریادار خان محمود آصف فرمانده ناوگروه نیروی دریایی ارتش و عمران کاشف وابسته نظامی پاکستان در تهران، ایران و پاکستان را دو کشور با سابقه تاریخی طولانی همکاری در منطقه برشمرد و گفت: ایران و پاکستان از گذشته علاقه‌مند به ارتباط به یکدیگرند و همانطور که موفقیت ایران در منطقه و صحنه بین‌المللی برای ما حائز اهمیت است، موفقیت پاکستان نیز برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری دو کشور ایران و پاکستان در برقراری امنیت و تأکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های منطقه‌ای، گفت: کشورهای مسلمان باید ید واحده باشند و اگر این اتحاد عمیق بین دیگر کشورهای اسلامی روز به روز تقویت شود، محلی برای حضور بیگانگان در منطقه باقی نمی‌ماند.

استاندار هرمزگان افزود: بیگانگان در پنهان مخالف اسلام و پیشرفت کشورهای اسلامی هستند و به‌طور دائم به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند چرا که به شدت از اتحاد آنان واهمه و ترس دارند و می‌دانند اگر با هم متحد شوند، منافع‌شان به خطر می‌افتد.

همتی با بیان اینکه در کنار ملت‌ها، نیروهای مسلح کشورهای اسلامی نیز باید نسبت به اهداف دشمنان اسلام و بیگانگان آگاه باشند، تصریح کرد: اقدامات تروریستی و جنگ‌طلبی آنها در عراق، افغانستان، سوریه و یمن تنها به منظور ایجاد انشقاق و تفرقه بین مردم و کشورهای مسلمان است که بتوانند به منافع بیشتری از طریق فروش سلاح و دست‌اندازی به منابع خدادادی این کشورها دست پیدا کنند.

وی همگرایی و ارتباط حسنه موجود بین دو کشور ایران و پاکستان را یک سرمایه ارزشمند برای منطقه برشمرد و گفت: ما علاقه‌مند هستیم تجارب بین دو کشور در راستای افزایش قدرت نظامی و تجاری تبادل شود که این بازدیدهای دوره‌ای می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ما هر آنچه برای ایران بزرگ می‌خواهیم برای پاکستان هم می‌خواهیم و باید با شناخت موجود از همکاری‌های مطلوب گذشته، راه‌های بهتری برای تقویت مناسبات بین دو کشور در آینده پیدا کنیم.

منبع: تسنیم

280159

مطالب مرتبط