کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با پرسون؛

اروپاییان در سیاست ۴۲ ساله شکست خوردند

جعفر قنادباشی گفت: اروپائیان در سیاست ۴۲ ساله شکست خوردند و ۴۲ سال منتظر بودند تا ایران تسلیم شود اما این اتفاق نیفتاد.
تصویر اروپاییان در سیاست ۴۲ ساله شکست خوردند

جعفر قناد باشی " کارشناس مسائل خاورمیانه" در گفتگو با خبرنگار سیاسی سایت خبری پرسون در تشریح سند ۲۵ ساله ایران و چین، اظهارکرد: بخشی از واقعیت های قرارداد وارونه منعکس می شود و جای تعجب ندارد. ضرر و زیان که غربیان از این مساله می کنند بسیار زیاد است.

وی ادامه داد: ۲۵۰ سال است غربیان در حوزه های مختلف کشاورزی ، اقتصادی و ..‌ از ایران نفع برده اند. اکنون طبیعی است که بخواهند از این قرارداد ناراحت شوند و شروع به شایعه افکنی کنند.

قناد باشی افزود: رسانه های غربی منطبق با اهداف ما نیستند؛ بودجه BBC از وزارت خارجه انگلیس تامین می گردد و متناسب با برنامه انگلستان صحبت می کند و درو غ هایی می گویند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه در تشریح اهداف ترامپ از تحریم صادرات نفت و فشار حداکثری اقصادی بر ایران، بیان کرد: هدفش این بود که ایران به غرب برگردد یا آن ها بیایند در ایران سرمایه گذاری کنند؛ لیکن در سیاست ۴۲ ساله شکست خوردند و ۴۲ سال منتظر بودند تا ایران تسلیم شود اما این اتفاق نیفتاد.

وی توضیح داد: هاشمی رفسنجانی بنیانگذار روابط با چین بود و این قرارداد، سیاست یک گروه خاص نیست‌. قطارهای مترو که هاشمی کار کرد نیز ساخت کشور چین می باشد.

قنادباشی اشاره کرد: اکنون قرارداد دراز مدت بسته ایم. کالا و تکنولوژی از آنها دریافت می کنیم و چینی ها هم خریدار نفت ما هستند.

کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص اینکه آیا در این قرارداد بخشی از ایران به چین واگذار می گردیده خیر، بیان داشت: کسانی در راس مقامات کشور هستند که آثاری از جنگ بر عهده دارند و این صحبت دروغی بیش نیست و شایعه می باشد.

وی افزود: اروپایی ها اگر رفتارشان را عوض کنند با آن ها قرارداد طولانی می بندیم؛ همانگونه که قرارداد پژو را با کشور فرانسه و قرارداد فولاد مبارکه را با کشور ایتالیا بستیم.

قنادباشی در پایان اشاره کرد: غربیان استعمارگر هستند و از این قرارداد رنج میبرند.

گفتگو از سارا پیرانه

انتهای پیام/

280097