به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان صورت گرفت:

اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه در قلب طهران

شهردار منطقه 12 از برگزاری اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه، به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند تاریخی در محله عودلاجان خبر داد.

تصویر اولین تور گردشگری و عکاسی با دوچرخه در قلب طهران

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 12، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر گفت: روز ۱۲ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ هم‌زمان با روز جمهوری اسلامی و در اولین اقدام نرم‌افزاری به منظور توسعه هرچه بیشتر استفاده از دوچرخه، اولین تور «گردشگری و عکاسی با دوچرخه» به منظور بازدید از خانه‌های ارزشمند واقع در محله تاریخی عودلاجان، با همکاری شهرداری منطقه 12 و انجمن عکاسی «فرتوران جوان» برگزار شد.

وی با بیان این مطلب که این تور با حضور ۴۰ هنرمند عکاس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو نوبت ۳ ساعته صبح و عصر روز پنجشنبه برگزار شد، افزود: این برنامه از قنادی بهار (اولین قنادی کشور) واقع در خیابان مصطفی خمینی آغاز و پس از بازدید از خانه‌های تاریخی دبیرالملک، پروین اعتصامی، معتمدالسلطنه، آیت‌الله مدرس، خانه مهربان و امامزاده یحیی (ع)، در نهایت به سرای کاظمی ختم شد.

شهردار قلب طهران برگزاری چنین برنامه‌هایی را که هم در شناسایی هویت تاریخی شهر تهران و هم در فرهنگ‌سازی برای استفاده از حمل‌ونقل پاک مؤثرند، ضروری دانست و یادآور شد: شرکت‌کنندگان ضمن تجربه تردد سریع با دوچرخه در معابر باریک و تاریخی محله زیبای عودلاجان، تصاویر و لحظات زیبایی را با راهنمایی آقای حامد مرادی، استاد عکاسی و مدیر انجمن فرتوران جوان، ثبت کردند.

وی ضمن تقدیر ویژه از یکی از هنرمندان حاضر در برنامه که عضو کادر پزشکی فعال در حوزه مبارزه با اپیدمی کرونا بود، بر نقش پررنگ هنرمندان به عنوان شهروندان پیشرو و الگو به منظور توسعه استفاده از دوچرخه به عنوان شیوه حمل‌و‌نقل پاک تأکید کرد و ادامه داد: امید است با استمرار این اقدامات، گامی مؤثر در توسعه انسان‌محوری و گردشگری در قلب تهران برداریم. یادمان باشد «شهر خوب یک اتفاق نیست، بلکه یک انتخاب است».

در پایان تعدادی کارت اشتراکی سفر رایگان با دوچرخه‌های اشتراکی هوشمند نسل چهارم (بیدود) به تعدادی از شرکت‌کنندگان با هدف ترویج دوچرخه به عنوان وسیله نقلیه پاک اهدا شد.

280089

مطالب مرتبط