گزارشگر بسکتبال بانوان در گفت و گو با پرسون؛

گزارشگری کار مهیجی برای من بود / این حرفه را با عشق انجام می دهم

شاید اگر چند سال پیش یک خانم رویدادی ورزشی را برای تلویزیون و یا رادیو گزارش می کرد خبری جدید به شمار می رفت اما اکنون خانم های گزارشگر یکی پس از دیگری کار خود را در رشته های مختلف آغاز کرده اند. موضوع گزارشگری خانم ها در ورزش اکنون جدی تر از هر زمان دیگری دنبال می شود.

تصویر گزارشگری کار مهیجی برای من بود / این حرفه را با عشق انجام می دهم

به گزارش سایت خبری پرسون، امسال هم در بسکتبال بانوان روند گزارش کردن آن هم به صورت زنده به شکلی جدی تری دنبال شد. زمانی که قصد داشتیم با یکی از گزارشگران این فصل گفت و گو کنیم افراد زیادی «فاطمه میعادفر» را برای گفت و گو به نگارنده پیشنهاد دادند. از نظر کسانی که بسکتبال بانوان را از طریق لایو اینستاگرام فدراسیون بسکتبال دنبال می کردند گزارش های میعادفر برای بازی های زنده بسکتبال بانوان در حد خوب ارزیابی شد. او به دور از هر گونه تقلید و یا راه انداختن داد و بیدادهای مرسوم بین گزارشگران، در صدد پیشرفت در حرفه اش است.

تجربه گزارشگری برای شما چگونه بود؟

بی نظیر و فوق العاده و تجربه ای تکرار نشدنی برای من است. به من اعتماد شد و برای این کار انتخاب شدم. فکر می کنم کار گزارشگری از آن دست اتفاقاتی است که کمتر در زندگی هر فردی که علاقه مند به این حوزه است پیش می آید. من در بازی هایی که گزارش کردم تمام تلاشم بر این اصل استوار بود که رضایت مخاطبان را جلب کنم. خوشبختانه کسانی که دراین امیر مسئول بودن بازخورد خوبی نسبت به گزارش هایم داشتند. اتفاق کاری خوب و مهیجی برای من بود.

چطور جذب کار گزارشگری شدید؟

من خودم خبرنگار بخش تصویری باشگاه خبرنگاران هستم و اخبار ورزش بانوان را پوشش می دهم. در زمینه کارهایم با روابط عمومی فدراسیون بسکتبال به خصوص خانم زارع بسیار ارتباط داشتم تا اینکه از طریق ایشان کار گزارشگری به من پیشنهاد شد. برای من بسیار تجربه جدیدی بود و علاقه مندی خود را نشان دادم. البته شرطی برای این کار وجود داشت و آن هم اینکه ابتدا آزمایشی یک گزارش را انجام بدهم که خوشبختانه مورد قبول قرار گرفت.

اولین گزارش خود را چگونه انجام دادید؟

بسیار استرس داشتم. من قبلا هم جلوی دوربین قرار گرفته بودم اما اینکه بخواهم در لحظه و به صورت زنده یک مسابقه بسکتبال را گزارش کنم واقعا جدید بود. خوشحالم که به من اعتماد شدم. من حتی فینال رقابت های لیگ برتر بسکتبال بانوان را هم گزارش کردم.

برای تبدیل شدن به یک گزارشگر بهتر چه برنامه ای دارید؟

مسلما باید تلاش زیادی کنم.من از این کار لذت می برم و با عشق آن را انجام می دهم. همیشه دوست داشتم که قدمی برای ورزش بانوان بردارم. باید گزارش های بیشتری ببینم. حتی در این زمینه از بازی های لیگ مردان نکته برداری می کردم.

خودتان کیفیت گزارش هایی که انجام دادید را چطور ارزیابی می کنید؟

کیفیت نخستین گزارش من با آخرین نمونه ای که انجام دادم زمین تا آسمان تفاوت داشت؛ از نوع لحن گرفته تا اعتماد به نفس. همیشه نقاط ضعفی است که باید برطرف شود.

دوست دارید گزارشگری تخصص و حرفه اصلی شما باشد؟

من به طور جدی به این حیطه نگاه می کنم. قبلا جدی نبود اما از زمانی که به من پیشنهاد شد تا امروز برای آن بسیار زحمت کشیدم. گوشم نسبت به تمام گزارش هایی که از تلویزیون و رادیو پخش می شود حساس شده است. باید در این زمینه اطلاعاتم را بالا ببرم و حتی از افراد مطلع کمک بگیرم. آدم های بزرگ زیادی در این حیطه در بسکتبال مشغول به فعالیت هستند.

حرف پایانی شما را هم می شنویم؟

باید باز هم تشکر کنم که به من اعتماد شد. من حتی خبرنگار حوزه بسکتبال هم نبودم و خوشحالم که با این وجود افتخار گزارشگری بسکتبال بانوان را پیدا کردم. رفع کاستی ها در این زمینه وظیفه من است.

280037