نظام مند شدن حمایت از هنرمندان تبریزی

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز عنوان کرد: با تصویب شورای اسلامی و در راستای ایجاد وضعیتی پایدار و تعریف شده، حمایت از هنرمندان و آثار آن‌ها نظام‌مند می‌شود.

تصویر نظام مند شدن حمایت از هنرمندان تبریزی

به گزارش سایت خبری پرسون از اذربایجان شرقی، حجت الاسلام احمد حمیدی، روز یکشنبه با اشاره به برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی در سال جدید افزود: در همین راستا طرح حمایت از هنرمندان در هفت حوزه هنرهای نمایشی، صنایع دستی، موسیقی، سینما، ادبیات، معماری و هنرهای تجسمی در شهرداری تبریز اجرا می‌شود.

وی اظهار کرد: کشف و پرورش استعداد ها، فعال سازی و تقویت گروه ها و جریان های فرهنگی و هنری، بسترسازی جهت تقویت اقتصاد هنر شهر تبریز، پشتیبانی از فعالیت های نخبگی، تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان و حمایت از نشر یافتگی استعدادهای حوزه ادبیات از اهداف این طرح است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز گفت: در راستای اجرای دستورالعمل حمایت از فرهنگ و هنر تبریز، تشکیل خانه های تخصصی به عنوان بازوی کمکی این لایحه به کار گرفته می شود و شامل تمامی شاخه های هنری است.

حمیدی ادامه داد: هسته مرکزی خانه های تخصصی متشکل از پنج نفر از هنرمندان همان رشته است که یکی از اعضا ریاست خانه و یک نفر نیز به عنوان دبیر اجرایی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه خریداری نظام‌مند و اصولی از آثار هنرمندان از جمله ویژگی‌های این طرح است، اظهار داشت: این معاونت تلاش می کند تا از کسانی که در عرصه های هنری این شهر فعالیت می کنند، حمایت و از برگزیدگان رویدادهای هنری در سطح ملی و بین المللی پشتیبانی کند.

حمیدی یادآوری کرد: طرحی با عنوان حمایت از هنرمندان در دوران کرونا نیز از سوی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز آماده شده که در طی مراحل قانونی تصویب نهایی در شورای اسلامی این شهر است که در صورت تصویب، شهرداری را در نقش تسهیل‌گر فرهنگی به سوی عمق بخشیدن به ارتباط هنرمندان، شهرداری و مردم سوق می‌دهد.

منبع: ایرنا

279989

مطالب مرتبط