فرمانده انتظامی گیلان؛

مسافران و گردشگران به شهرهای خود برگردند

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با اشاره به افزایش تعداد شهرهای نارنجی استان از نظر شیوع کرونا، از مسافران و گردشگران خواست به شهرهای خود برگردند.
تصویر مسافران و گردشگران به شهرهای خود برگردند

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، سردار عزیز الله ملکی روز شنبه در بازدید از گمرک و نیروی انتظامی آستارا افزود: اخیرا وضعیت کرونای پنج شهر گیلان نارنجی شده و ماندگاری گردشگران، این وضع را تشدید خواهد کرد و مسافران با رعایت احتیاط در رانندگی، از گیلان خارج شوند.

وی اضافه کرد: در طرح نوروزی نیروی انتظامی استان گیلان از ۲۶ اسفند تا ۱۳ فروردین ماه ورود ۸۰۰ هزار خودرو از سایر استان ها به گیلان ثبت شد.

وی بیان کرد: خوشبختانه تصادفات منجر به فوت در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ نسبت به نوروز سال قبل ۱۹ درصد کاهش یافته و در این راستا تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس راه و راهور قابل قدردانی است.

وی اظهار کرد: در تعطیلات نوروز ۵۳۰ مورد گشت‌ انتظامی، ترافیکی، تخصصی و نظارتی اجرا شد و نصب بنرهای آموزشی، ارائه هشدارهای انتظامی، ترافیکی و آموزش از طریق فضای مجازی و صدا و سیما از دیگر اقدامات پلیس گیلان برای کاهش جرایم و ارتقاء امنیت مسافران و شهروندان بود.

ملکی گفت: پلیس از ظرفیت ‌های مردمی هم در طرح نوروزی استفاده کرد و با بهره ‌گیری از هزار و ۸۰ پلیس‌ افتخاری و هزار و ۲۷۵ نگهبان مراقبتی و حفاظتی، اقدامات خوبی در ارتقا امنیت پایدار انجام داد.

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان، خط قرمز و دغدغه نیروی انتظامی را امنیت مردم دانست و گفت: تقویت توان عملیاتی شهرستان ‌ها و عوامل گشتی در حوزه انتظامی و ترافیکی همواره در دستور کار ماست.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: ایرنا

279929