دارابی در گفت‌و‌گو با پرسون؛

بازار سرمایه در هر شرایطی فرصت جذب نقدینگی را دارد

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: دخالتی که دولت باید انجام دهد در خصوص بنگاه‌ها است. اگر دولت در زمینه‌هایی مثل نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری خودرو، مواد غذایی دخالت نکند؛ بازار می‌تواند راه خود را پیدا کند.
تصویر بازار سرمایه در هر شرایطی فرصت جذب نقدینگی را دارد

خبرنگار اقتصادی سایت خبری پرسون، گفت‌و‌گویی با همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه داشته که به شرح ذیل است.

همایون دارابی در خصوص علت رشد بورس در پایان سال ۹۹ گفت: بازار که هیجان زده افت پیدا کرده بود، فرصت بازگشت و رشد پیدا کرد. مصوبات خوب در شورای عالی بورس در رابطه با ترجیح نقدینگی، دامنه نوسان نامنقارن و الزام صندوق‌های درآمد به خرید سهام انجام شد و به بهترشدن شرایط بازار کمک کرد.

وی ادامه داد: در مسائل کلان نیز بحث تورم پررنگ است. سرمایه‌گذاران با نگرانی‌هایی که از تورم آینده دارند، بخشی از پول‌های خود را در بخش‌های متفاوتی از بازار سهام منتقل می‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص استقبال از سرمایه‌گذاری در بازار سهام در سال ۱۴۰۰ گفت: بازار سرمایه در هر شرایطی فرصت جذب نقدینگی دارد. با این وجود باید منتظر سیاست‌های دولت در این زمینه باشیم. بخشی از آینده بازار بستگی به این دارد که دولت در مسائل کلان به خصوص در مورد نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری، ایجاد مزیت اقتصادی برای سرمایه‌گذاری و تولید چگونه عمل می‌کند‌ و اگر در این زمینه کمک کند؛ بازار نقدینگی بیشتری را به طرف خود جذب خواهد کرد.

دارابی در رابطه با چگونگی دخالت‌های دولت در بازار سرمایه بیان کرد: دخالتی که دولت باید انجام دهد، در خصوص بنگاه‌ها است. اگر دولت در زمینه‌هایی مثل نرخ ارز، نرخ بهره، قیمت‌گذاری دستوری خودرو، مواد غذایی دخالت نکند؛ بازار می‌تواند راه خود را پیدا کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تاکید کرد: دولت نباید در رابطه با نرخ ارز، نرخ بهره و قیمت گذاری دستوری خودرو تصمیم بگیرد.

279924