عنابستانی عنوان کرد:

مشکلات مردم نا امید و چشمان کور دولتمردان بی تدبیر

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود کالاهای اساسی در بازار هر دفعه با دستگیری سلاطینی به نام یک بازار تمام بی نظارتی‌های مسئولان را به دوش می‌کشند.
تصویر مشکلات مردم نا امید و چشمان کور دولتمردان بی تدبیر

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر عنابستانی در مورد گرانی و کمبود کالاهای اساسی گفت: صف‌های طویل خرید مرغ این روزها نشان از بی تفاوتی دولتمردان نسبت به اوضاع نابسامان بازار کالاهای داخلی می‌دهد، از هر دری که فکرش را کنید برای تلنگر زدن به دولتمردان استفاده کردیم تا کمی معیشت و شرایط ناخوشایند اقتصادى زندگی مردم را ببینند اما متاسفانه مسئولان باب انکار را گشوده‌اند و مشکلات مردم را نمی‌بینند.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: کمبود کالاهای اساسی در بازار هر روز و هر هفته خود را در قالب یک قلم کالا نشان می‌دهد از مرغ و گوشت گرفته تا کمبود روغن و تخم مرغ و هر دفعه با دستگیری سلاطینی که تمام بی‌نظارتی‌ها و سوء مدیریت مسئولان را به دوش می‌کشند ماندگار است.

ناخشنودی رهبر معظم انقلاب از گرانی کالاهای اساسی

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم یادآور شد: گرانی کالاهای اساسی به قدری افزایش یافته است که مقام معظم رهبری علنا از شرایط ایجاد شده ابزار ناخشنودی می‌کند. بماند که این کالاهای اساسی به تازگی دچار کمبود شده و مردم از سر ناچاری در اوضاع کرونایی مجبور به ایستادن در صف‌های طویل در راستای تهیه کالاهای اساسی خود هستند.

وی تاکید کرد: احتکار کالاهای اساسی توسط دلالان و گرانی آنها به بهانه کمبود کالاهای اساسی فشار زیادی به مردم وارد کرده که مدتی قبل به دلیل ضعف عملکرد وزارت جهاد کشاورزی با کمبود مرغ مواجه بودیم و امروزه این بی نظارتی خود را در قالب صف‌های طویل و دراز در شرایط کرونایى خود را نشان داده است که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

دولت نظارت درستی در بازار عرضه و تقاضا نداشته است

نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر در بازار از میوه و تربار گرفته تا گوشت و مرغ نابسامانی ناخواسته‌ای حاکم است و مردم را برای تهیه این کالاها با مشکل روبرو هستند، جای خالی نظام توزیع یکی از علت‌های ایجاد شده این شرایط است که همگی نشان می‌دهد دولت نظارت درستی در بازار عرضه و تقاضا نداشته همه چیز را رها کرده و هر کس با قیمت دلخواه اقدام به فروش کالاهای مورد نیاز مردم می‌کند.

عنابستانی افزود: نظارت بر بازار مصرف با عملکرد مثبتی از قبل وجود داشته اما چون دولت از قبل در فکر ایجاد یک وزارتخانه بازرگانی بود با مخالفت مواجه شده اکنون کل بازار را تعطیل و رها کرده است و به دفعات تکرار می‌کند که «وزیر عرضه نداریم» با تمام این تفاسیر جایی سوال باقی است نقش وزارت صمت چیست؟! در حال حاضر بازار کالاهای اساسی شب عید با قیمت‌های نجومی توسط دولت عمدا رها شده است و مجلس فعلی با حداکثر توان تلاش می‌کند بازار را به ثبات برساند و مردم را تنها نگذارد حتی اگر لازم باشد در این میان تذکری و استیضاحی در میان باشد و یا کسی به دادگاه خوانده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم ادامه داد: حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بهانه دیگری از سوی سودجویان بود تا به این بهانه اقدام به گرانی کالاهای اساسی کننده هنوز ارز ۴۲۰۰ تومانی وجود دارد و حذف نشده است، در ۲ سال گذشته حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان برای تهیه کالاهای اساسی از برنج، روغن گرفته تا مرغ و تخم مرغ به بازار عرضه شود تا هم مایحتاج اساسی مردم تامین شود و شاهد گرانی افسار گسیخته نباشیم که متاسفانه سال گذشته با رشد ۳۰۰ درصدی کالاهای اساسی مواجه هستیم و سال جاری با رشد ۷۰ درصدی روبرو بوده است به بیانی هم ارز۴۲۰۰ پرداخت شده و هم شاهد گرانی کالاها هستیم و این پول در جیب رانت خوران و سودجویان رفته است.

ارز ۴۲۰۰ تومانی سهم ملت بود کجا صرف شده که امروز مردم در صف‌های طویل مرغ سهمیه بندی شده می ایستند، رانت این ۴۲۰۰ تومانی در جیب چه کسانی رفته است؟!

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی سهم ملت بود کجا صرف شده که امروز مردم در صف‌های طویل مرغ سهمیه بندی شده می‌ایستند، رانت این ۴۲۰۰ تومانی در جیب چه کسانی رفته است؟!

عنابستانی در پایان خاطر نشان کرد: نظام توزیع کالاهای اساسی را باید اصلاح کنیم و قوانین به گونه‌ای اجرایی شود که کسی جرات دست درازی به جیب مردم را نداشته باشد، اگر نظام عرضه اصلاح شود دیگر نیازی به عرضه کالاهای اساسی در میادین و و صف‌های طولانی نیست. در حال حاضر مسئولان مربوطه هم نمی‌تواند نظام توزیع کالاهای اساسی کنترل کنند حداقل نظارت کافی داشته باشند.

منبع : خانه ملت

279886