گزارش پرسون از معمای یک احتمال بزرگ؛

علی کریمی در قرن جدید؛ سرمربی پرسپولیس؟!

چندی پیش بود که یکی از روزنامه نگاران قدیمی ورزشی گفت مهم نیست چه کسی سرمربی پرسپولیس می شود مهم این است که این تیم در هر شرایطی «فعلاً» قهرمان می شود. او همچنین اضافه کرد پرسپولیس آنقدر قدرتمند و هماهنگ شده که حتی اگر از لیگ یک و دو هم سرمربی بیاورد باستان قهرمان می‌شود.
تصویر علی کریمی در قرن جدید؛ سرمربی پرسپولیس؟!

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا واقعاً این چنین است؟ واقعا فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی پرسپولیس باشد؟ آغازگر راه قهرمانی پرسپولیس برانکو ایوانکوویچ بود که البته دیگر در ایران نیست. بعد از گابریل کالدرون آمد، مدت زیادی نماند تا به جای گل محمدی روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

خود برانکو ایوانکوویچ چه زمانی گفت که پرسپولیس در مسیر درست قهرمانی قرار گرفته است و تا مدت های طولانی هیچ تیمی نمی تواند سرخ ها را پایین بکشد.

برمی گردیم به فرضیه ای که در ابتدای مطلب عنوان شد؛ «فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی پرسپولیس باشد، به هر حال این تیم قهرمان می شود.»

نمی دانیم چه ارتباطی دارد اما این مطلب را بگذارید در کنار زمزمه هایی که هست قبل از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شد و به فاصله چند روز از آغاز سال جدید دوباره شروع شده است. این زمزمه ها مربوط به این می‌شود که علی کریمی احتمالا بعد از یحیی گل‌محمدی سرمربی بعدی سرخ خواهد شد.

جادوگر جدید

حالا که فرقی نمی‌کند چه کسی سرمربی پرسپولیس باشد چقدر خوب است کریمی روی نیمکت این تیم بنشیند.

او که اسفند ۹۹ شکست بدی در انتخابات فدراسیون فوتبال خورد اکنون برنامه خاصی در فوتبال ندارد اما جسته و گریخته شنیدیم که او قرار است لیگ برتر برگردد. فرضیه‌های حضور او بر روی نیمکت پرسپولیس و حتی قبل از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال آغاز شد. علی کریمی که پیش از این تجربه های مربیگری ناموفقی در تیم های همچون سپیدرودرشت داشت اکنون سودای سرمربیگری پرسپولیس را در سر می پروراند.

اگر نظر خود علی کریمی در رابطه با سرمربیگری در پرسپولیس را می خواهید باید بدانید که او پیش از این نسبت به حضور در باشگاه سرخ های پایتخت نظر مساعد خود را اعلام کرده بود.
البته بعد ازانتخابات فدراسیون فوتبال حتی برخی احتمال مدیرعاملی کریمی در باشگاه پرسپولیس را مطرح کرد...

یحیی می ماند

از این دست اخبار در رابطه با نیمکت یک باشگاه که مثلا فلان مربی حداقل تا دو سال باقی می‌ماند زیاد شنیده ایم پس نباید خیلی به اخبار مربوط به ابقای طولانی‌مدت یحیی گل محمدی در پرسپولیس امیدوار باشیم. یحیی در شرایط فعلی بهترین گزینه برای سرخ های پایتخت است و پرسپولیس را صدرنشین کرده و این تیم را به سمت و سوی پنجمین قهرمانی پیاپی می برد. آرام و بی‌حاشیه از شخصیت کاریزماتیک دارد اما خوب می دانیم که در فوتبال ایران سلسله اتفاقات ناگهانی به سرعت رخ می دهد. از سوی دیگر او در همین فصل هم چالش های گاه و بی گاه و البته نامحسوس با باشگاه داشت که ممکن است علائم جدایی او از پرسپولیس پیش از آغاز فصل بیست و یکم باشد. در حال اخباری که از باشگاه پرسپولیس به گوش می‌رسد یک نتیجه در بر دارد؛ سرمربی بعدی پرسپولیس علی کریمی است.

جادوگر در قرن جدید

علی کریمی در قرن جدید برنامه های زیادی برای خودش دارد. مسلما او تا مدت های طولانی به این فکر نمی‌کند که بخواهد در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال بار دیگر شانس خود را برای ریاست امتحان کند اما قطعاً برای مربیگری در پرسپولیس برنامه هایی دارد که هر چند وقت یکبار زمزمه‌هایی در رابطه با جانشینی او به جای گل محمدی به گوش می رسد.
این خبر به اندازه کافی هیجان انگیز است. سال ۱۴۰۰ برای کریمی روزهای پر هیجانی را به‌دنبال خواهد داشت.

279858