عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با پرسون مطرح کرد:

تأثیر ارزهای دیجیتال بر دور زدن تحریم‌ها

بحث ارز دیجیتال یک موضوع چند جانبه است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است. اگر چه ممکن است ایرادات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما در دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مؤثر باشد.
تصویر تأثیر ارزهای دیجیتال بر دور زدن تحریم‌ها

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص بازار ارزهای دیجیتال عنوان کرد: بحث ارز دیجیتال یک موضوع چند جانبه است که از لحاظ اقتصادی و امنیتی حائز اهمیت است چرا که امکان نظارت بر ارزهای دیجیتال بسیار کم‌تر از پول‌هایی است که در شبکه بانکی جابجا می‌شوند.

رضاخواه افزود: اگر چه ممکن است ایرادات و اشکالاتی در این زمینه وجود داشته باشد اما در دور زدن تحریم‌ها می‌تواند مؤثر باشد. این بازار مزایا و معایبی دارد که در هم تنیده هستند.

وی تصریح کرد: واقعیت این است که هنوز پیشنهادی در خصوص تصویب قانونی که بتواند هم مزایای این بازار را تضمین کند و هم معایب آن را رفع کند به مجلس ارائه نشده است و بعید هم می‌دانم که به این زودی پیشنهادی به صحن مجلس ارائه شود چرا که یک موضوع پر چالش است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در خصوص این مسئله نباید سطحی اظهارنظر کرد. در بین نمایندگان مجلس صحبت‌هایی در خصوص بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد اما این‌گونه نیست که در عمل تغییراتی ایجاد و طرحی ارائه شده باشد یا حداقل من در جریان آن نیستم.

279639