سرقت 600 هزار دلار بیت کوین از طریق کیف پول جعلی در اپ استور

گزارش شده است که یک برنامه جعلی کیف پول ارز دیجیتال در اپ استور 600000 دلار بیت کوین از یک کاربر iOS به سرقت برده است.

تصویر سرقت 600 هزار دلار بیت کوین از طریق کیف پول جعلی در اپ استور

به گزارش سایت خبری پرسون، واشنگتن پست روز سه شنبه خبر داد، فیلیپ کریستودولو (Phillipe Christodoulou ) قربانی یک برنامه کلاهبرداری در App Store شد و تقریباً تمام پس انداز زندگی خود را به دلیل یک برنامه جعلی کیف پول ارز دیجیتال از دست داد.

کریستودولو ماه گذشته برای جستجوی برنامه کیف پول موبایل Trezor ، به اپ استور مراجعه کرد. غافل از اینکه Trezor در حال حاضر نسخه iOS را ارائه نمی دهد ، وی یک برنامه Trezor که دارای امتیاز نزدیک به پنج ستاره بود را با این تصور که واقعاً یک برنامه رسمی است دانلود نمود. پس از وارد کردن عبارت خود پس انداز 17.1 بیت کوین او به سرقت رفت.

کریستودولو گفت که اپل ، که 15 تا 30 درصد کارمزد فروش را دریافت می کند ، باید مسئول این وضعیت باشد. “آنها به اعتمادی که من به آنها داشتم خیانت کردند. ” به گزارش واشنگتن پست ، کریستودولو گزارشی را به اداره تحقیقات فدرال ارائه داده است.

به دنبال اطلاع رسانی Trezor ، اپل چندین بار برنامه جعلی Trezor را حذف کرد ، اما مدتی بعد این برنامه مجدد در اپ استور ظاهر شد.

برنامه های تجاری و کیف پول جعلی ارز دیجیتال قبلاً هم در اپ استور دیده شده اند. شرکت اطلاعات رمزنگاری Coinfirm مستقر در انگلستان گفت که پنج نفر گزارش داده اند که ارزهای دیجیتال خود را توسط برنامه جعلی Trezor در iOS از دست داده اند ، که خسارات کلی آنها 1.6 میلیون دلار تخمین زده شده است.

سخنگوی Trezor کریستینا مازانکووا به Cointelegraph گفت که این شرکت سالهاست که با اپلیکیشن های جعلی مبارزه می کند. وی با بیان اینکه Trezor قبلاً سه برنامه doppelgänger Trezor را در سال 2021 به اپل گزارش داده است گفت ، “ما از اواسط سال 2019 روند داخلی در زمینه گزارش سایت ها و برنامه های فیشینگ داشته ایم.”

مازانکووا اظهار داشت: “حذف برنامه ها چند روز طول می کشد و ما هرگز هیچ پاسخی از طرف اپل یا گوگل دریافت نکردیم، بنابراین برای ما دشوار است که بفهمیم دقیقاً چه مدت این برنامه ها فعال هستند و چند نفر فریب می خورند.” Trezor قصد دارد در سه ماهه چهارم 2021 یک برنامه تلفن همراه برای iOS معرفی کند.

منبع: cointelegraph

279597