ندا شهسواری در گفت و گو با پرسون؛

سال سپری شده برای ورزش، سرتاسر تلخی بود/ امیدوارم کاروان ایران در المپیک نتایج خوبی را کسب کند

عضو تیم‌ملی تنیس روی میز گفت: سال گذشته برای ورزش اتفاقات تلخی رخ داد امیدوارم ۱۴۰۰ سال خوبی برای همه باشد.
تصویر سال سپری شده برای ورزش، سرتاسر تلخی بود/ امیدوارم کاروان ایران در المپیک نتایج خوبی را کسب کند

ندا شهسواری، عضو تیم ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با خبرنگار پرسون درباره وضعیت این رشته در سالی که گذشت اظهار کرد: سال گذشته از بهمن ماه که کم کم خبر های شیوع ویروس کرونا در ایران پیچیده شد متاسفانه تعطیلی مسابقات و اردوها را در پی داشت. اردوهای تیم ملی ما هم تعطیل شد در این مدت که تا همین چند ماه پیش هم ادامه داشت به صورت انفرادی در خانه تمرین می کردم ولی کم کم با بهتر شدن شرایط و تعریف یکسری پروتکل ها برای از سر گیری مسابقات و ... استارت اردوهای تیم ملی زده شد.

وی افزود: در این مدت چند مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم و مدتی هم درگیر مسابقات سوپر لیگ شدیم. تیم ملی بانوان در حال حاضر هیچ سهمیه ای را برای المپیک کسب نکرده است. بنابراین باید خودمان را برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک که در قطر برگزار خواهد شد آماده کنیم. پس از آن هم مسابقات جهانی که باز انتخابی المپیک است را در پیش داریم. شانس ما در مسابقات آسیایی با این که فقط یک نفر انتخاب می شود بیشتر است اما باید در هر صورت تلاش کنیم که این اتفاق خوب را برای تنیس روی میز بانوان ایران رقم بزنیم.

امسال به نظرم سرتاسر اتفاق بد بود چرا که همش درگیر بیماری کرونا بودیم و این اواخر هم که ورزشکاران مطرحی چون مهرداد میناوند و علی انصارایان را از دست دادیم.خبر خوبی در زندگی شخصی و ورزشی ام نداشتم. تقریبا یک سال کسل کننده را بیشتر در حوزه کاری ام سپری کردم.

شهسواری ادامه داد: امسال به نظرم سرتاسر اتفاق بد بود چرا که همش درگیر بیماری کرونا بودیم و این اواخر هم که ورزشکاران مطرحی چون مهرداد میناوند و علی انصارایان را از دست دادیم. خبر خوبی در زندگی شخصی و ورزشی ام نداشتم. تقریبا یک سال کسل کننده را بیشتر در حوزه کاری ام سپری کردم.

عضو تیم ملی بانوان خاطر نشان کرد: البته مسابقات لیگ برگزار شد که به نظرم کار خوبی بود از سمت فدراسیون، قطعا برگزاری هر مسابقه ای در این شرایط ریسک بزرگی است اما حداقل در رشته تنیس روی میز جزو الزامات بود. سطح مسابقات لیگ واقعا خوب بود. البته در ابتدا بازیکنان چندان به این روش آشنا نبودند و حتی به دلیل تعطیلات طولانی مدت آمادگی لازم را هم نداشتن اما کم کم همه چیز بهتر شد و استرس بازیکنان از بین رفت. الان مرحله رفت و برگشت به خوبی برگزار شده است و احتمالا پلی آف هم آخر فروردین برگزار شود تا تکلیف سکو نشینان مشخص شود.

وی افزود: امسال در کنار تیم پادما یدک اصفهان بودم که تیم کاملا بومی است و تقریبا می توانم بگویم بازیکن ملی پوش و مطرح شان فقط من هستم. امسال هم از چند تیم دیگر پیشنهاد خوب داشتم اما همیشه معتقدم که باید بازیکنان در همه تیم ها پخش شوند تا کیفیت مسابقات بالا برود. اینکه یک لیگ تک قطبی داشته باشیم اصلا چیز جالبی نیست. از طرفی سالهاست برای تیم های اصفهانی بازی می کنم به نوعی این شهر عرق پیدا کردم. تیم مان هم تا اینجای لیگ خیلی خوب بالا آمده است و قطعا تلاش خواهیم کرد جزو سکو نشینان باشیم.

شهسورای در مورد برنامه های خود برای حضور در المنپیک 2020 توکیو گفت: حضور در المپیک آروزی هر ورزشکاری است من هم از قاعده جدا نیستم. نمی توانم بگویم تعویق المپیک خوب بود یا بد در هر صورت اتفاقی بود که برای همه در دنیای ورزش رخ داد. هنوز هم خیلی مطمئن نیستم که این مسابقات برگزار می شود یا خیر ولی تلاش میکنم اگر المپیکی برگزار شد در کاروان ایران حضور داشته باشم.

شهسواری در پایان با تبریک سال نو به همه همطونان گفت: امیدوارم که سال بهتری برای همه باشد. تنها توصیه ای که به همه داریم این است که قدر سلامتی شان را بدانند و فقط و فقط و فقط برای آن تلاش کنند. هیچ چیز با ارزش تر از است سلامتی برای یک انسان نیست.

279566