سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال صنوبر در آستانه اشرفیه تولید می شود

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستانه اشرفیه گفت: سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال صنوبر به منظور تولید چوب مورد نیاز در این شهرستان تولید می شود.
تصویر سالانه ۲.۵ میلیون اصله نهال صنوبر در آستانه اشرفیه تولید می شود

به گزارش سایت خبری پرسون از گیلان، مهرداد کهنسال روز چهارشنبه با اشاره به اینکه این تعداد نهال صنوبر در ۱۱ نهالستان بخش خصوصی و ۲ نهالستان دولتی تولید می شود، افزود: ۴۰۰ هزار اصله نهال صنوبر این شهرستان در نهالستان های دولتی و ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار اصله دیگر در نهالستان های خصوصی تولید می شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست را در تولید نهال صنوبر دارد، افزود: با توجه به جایگاه این منطقه در تولید صنوبر، اجرای یک طرح زراعت چوب در منطقه نبی دهکاء این شهرستان به مساحت ۲۱۰ هکتار در دست مطالعه است.

وی اجرای طرح زراعت چوب را از سیاست های مهم این اداره عنوان کرد و یادآور شد: پیگیری اجرای طرح های زراعت چوب در این شهرستان با جدیت حمایت و پیگیری می شود.

کهنسال در ادامه با اشاره به وجود جنگل صفرابسته با وسعت حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار در این شهرستان نیز گفت: این جنگل ذخیره گاه و رویشگاه منحصر به فرد گونه حمایتی درخت سفید پلت بوده و به عنوان رویشگاه مادری این گونه حفاظتی در دنیا معرفی می شود.

وی مساحت شهرستان آستانه اشرفیه را حدود ۴۰ هزار هکتار عنوان و ذکر شد: این منطقه دارای ۱۱ هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات است.

به گفته کهنسال، حفاظت از اراضی جنگلی و عرصه های طبیعی با جدیت در دستور کار عوامل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان قرار دارد و با هرگونه تصرف این اراضی برخورد قانونی می شود.

وی اجرای گشت های مستمر و همچنین ترمیم فنس کشی حدود یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی جنگل کاری شده را از مهمترین اقدامات در راستای حفظ و حراست از عرصه های طبیعی و احیاء جنگل در این منطقه دانست.

آستانه اشرفیه در شرق استان گیلان واقع شده و با داشتن دو بخش مرکزی و بندرکیاشهر دارای ۱۰۵ روستا و حدود ۱۰۸ هزار نفر جمعیت است.

منبع: ایرنا

279547

مطالب مرتبط